Πλημμύρισε
κόσμο η αίθουσα εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Φλώρινας στην παρουσίαση του
προγράμματος για την Ενίσχυση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στους τομείς της
μεταποίησης, του τουρισμού, του εμπορίου
και των υπηρεσιών στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Η εκδήλωση
πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 27 Ιανουαρίου και διοργανώθηκε από το Επιμελητήριο
Φλώρινας την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το φορέα Διαχείρισης
Προγραμμάτων ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ, εταίρο του ΕΦΕΠΑΕ στον οποίο το Επιμελητήριο Φλώρινας
είναι βασικό μέλος.
Ο Πρόεδρος
του Επιμελητηρίου Φλώρινας κ. Σάββας Σαπαλίδης αναφέρθηκε στα προβλήματα που
αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του Νομού Φλώρινας απόρροια της οικονομικής
κρίσης αναδεικνύοντας τις συνεχείς προσπάθειες του Επιμελητηρίου για την τόνωση
της επιχειρηματικότητας στο Νομό. Παράλληλα αναφέρθηκε με ιδιαίτερα θετικό
τρόπο στο πρόγραμμα αναφέροντας ότι δίνει σημαντικά κίνητρα στους υποψήφιους
επενδυτές να συμμετάσχουν σε αυτό και κυρίως αποτελεί μία πηγή ελπίδας για τους
νέους προκειμένου να δημιουργήσουν τη
δική τους επιχείρηση. Τέλος λόγω της μεγάλης επιτυχίας της εκδήλωσης ενημέρωσε
ότι θα διεξαχθούν μέχρι την ολοκλήρωση της προθεσμίας υποβολής των προτάσεων
και άλλες ενημερωτικές εκδηλώσεις.
Ο Γενικός
Διευθυντής της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ κ. Σπύρος Σκοτίδας, παρουσίασε όλες τις τεχνικές
λεπτομέρειες του προγράμματος αναφερόμενος στο σκοπό του προγράμματος, τις
επιλέξιμες δαπάνες και ενέργειες, τις προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων,
καθώς και τις υποχρεώσεις τους στο πλαίσιο τόσο της υποβολής όσο και της
υλοποίησης του έργου τους εφόσον
ενταχθούν. Ο κ. Σκοτίδας επίσης
αναφέρθηκε στις σημαντικές διευκολύνσεις του προγράμματος για την ενίσχυση της
ρευστότητας των επιχειρήσεων καθώς και στο γεγονός ότι το Επιμελητήριο Φλώρινας
αποτελεί σημείο πληροφόρησης και υποδοχής των προτάσεων που θα υποβληθούν στο
παρόν πρόγραμμα. Παράλληλα ο κ. Σκοτίδας επισήμανε ως ιδιαίτερα θετικό γεγονός
τη συνεργασία της ΚΕΠΑ-ΑΝΕΜ με την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας στο
πλαίσιο προβολής και διαχείρισης του προγράμματος.
Ο
Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Δακής αφού
εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμμετοχή του κόσμου, αναφέρθηκε στη
σημασία του προγράμματος για την στήριξη της επιχειρηματικότητας καθώς και στο σημαντικό
ρόλο της Περιφέρειας στο πλαίσιο του προγράμματος τονίζοντας ότι με τον τρόπο
αυτό αναδεικνύεται η περιφερειακή διάσταση του προγράμματος αλλά και τα
συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Επίσης ενημέρωσε
τους παρευρισκομένους για τις προσπάθειες της Περιφέρειας σε σχέση με την
απορρόφηση των κοινοτικών πόρων και τον προγραμματισμό της για την επόμενη
περίοδο.
Την εκδήλωση
τίμησαν με την παρουσία τους o Βουλευτής
του ΣΥΡΙΖΑ του Νομού, ο Αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας, Περιφερειακοί Σύμβουλοι
καθώς και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Φορέων της πόλης.
1. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η Ελληνική Οικονομία, στην παρούσα συγκυρία, βρίσκεται υπό την πίεση μίας
σοβαρής δημοσιονομικής και χρηματοοικονομικής κρίσης, η οποία έχει επεκταθεί
στο σύνολο των περιφερειών της χώρας και πλήττει όλους τους τομείς της
παραγωγικής δραστηριότητας. Η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων βιώνει
ανυπέρβλητα χρηματοδοτικά προβλήματα που επηρεάζουν και τη συνολική
ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και το επίπεδο της απασχόλησης με τα πολύ
υψηλά ποσοστά ανεργίας. Ο περιορισμός της ρευστότητας στην αγορά, από κοινού με
τη μεγάλη γραφειοκρατία, αποθαρρύνουν τη νέα επιχειρηματική δραστηριότητα από
μια δυναμική εμφάνιση με στόχο την αναστροφή αρκετών και σημαντικών αρνητικών
δεδομένων.
Με βάση τα
παραπάνω αλλά και συνυπολογίζοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες των περιφερειών της
χώρας το πρόγραμμα «Ενίσχυση Μ.Μ.Ε. που δραστηριοποιούνται στους τομείς
Μεταποίησης - Τουρισμού – Εμπορίου & Υπηρεσιών» έρχεται ως μια επιμέρους
πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών
και Δικτύων και των Περιφερειών στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών
Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013 να επιδιώξει:
τη
συγκράτηση της παραγωγικής βάσης της Ελληνικής Οικονομίας και ιδιαίτερα του
τομέα της Μεταποίησης, του Τουρισμού, της Παροχής Υπηρεσιών και του Εμπορίου σε
συνθήκες ύφεσης.
την ενίσχυση
της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας, ως βασικής
επιλογής για την παραγωγική αναβάθμιση της χώρας προς αγαθά και υπηρεσίες
υψηλής προστιθέμενης αξίας, με ποιότητα, περιβαλλοντική ευαισθησία, ενσωμάτωση
γνώσης και καινοτομίας.
την ανάδειξη
του επιχειρηματικού «πλεονεκτήματος» των περιφερειών της χώρας μέσω στοχευμένων
ενεργειών ενίσχυσης ΜΜΕ, στους εν λόγω τομείς και δραστηριότητες.
Στόχος της
δράσης είναι η ενίσχυση επιχειρήσεων για την υλοποίηση επενδύσεων
προσανατολισμένων στην καινοτομία, το περιβάλλον και τις τεχνολογίες
πληροφορικής και η απευθείας τόνωση του επιχειρείν σε συνθήκες κρίσης. Επιπλέον
με τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση επιδιώκεται και η δημιουργία θέσεων
απασχόλησης, καθώς η ενίσχυση κατευθύνεται και σε υπό σύσταση επιχειρήσεις.
Το εν λόγω
Πρόγραμμα αφορά σε επενδυτικά σχέδια επιχειρήσεων που θα πραγματοποιηθούν στις
δεκατρείς (13) Διοικητικές Περιφέρειες της χώρας, στους σχετικούς Άξονες των
πέντε (5) Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.
Όπως
προαναφέρθηκε, το Πρόγραμμα στοχεύει στην ανάδειξη και ενίσχυση των στρατηγικών
πλεονεκτημάτων των περιφερειών της χώρας. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τον
εθνικό στόχο αναβάθμισης του ρόλου των Περιφερειών στην άσκηση αναπτυξιακής πολιτικής,
οδήγησε στην δημιουργία ενός συστήματος διαχείρισης του Προγράμματος, στο
πλαίσιο του οποίου οι Περιφέρειες έχουν καθοριστικό ρόλο.
1.ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο
προϋπολογισμός του παρόντος Προγράμματος ανέρχεται σε 456,0 εκ. ευρώ και
κατανέμεται στις δεκατρείς (13) Περιφέρειες της χώρας όπως παρακάτω: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ
|
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ Π/Υ
( Δ/Δ. σε €)
|
Ανατολική Μακεδονία- Θράκη
|
22.500.000,00
|
Κ. Μακεδονία
|
90.000.000,00
|
Δ. Μακεδονία
|
22.500.000,00
|
Ήπειρος
|
22.500.000,00
|
Στερεά Ελλάδα
|
18.000.000,00
|
Θεσσαλία
|
22.500.000,00
|
Ιόνια
|
22.500.000,00
|
Δ. Ελλάδα
|
22.500.000,00
|
Πελοπόννησος
|
22.500.000,00
|
Β. Αιγαίο
|
22.500.000,00
|
Ν. Αιγαίο
|
15.000.000,00
|
Κρήτη
|
22.500.000,00
|
Αττική
|
130.500.000,00
|
ΣΥΝΟΛΟ
|
456.000.000,00
|
Η
χρηματοδότηση γίνεται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)
μέσω των παρακάτω επιχειρησιακών προγραμμάτων:
Ποσό 130.500.000,00€,
από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής που εγκρίθηκε με την υπ΄ αριθ.
Ε(2007) 5443/5-11-2007 απόφαση έγκρισης, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, για
κοινοτική ενίσχυση από το ΕΤΠΑ (CCI2007GR161PO006). Το πρόγραμμα εντάσσεται
στον άξονα προτεραιότητας 3 «Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας, της
Καινοτομίας και της Ψηφιακής Σύγκλισης».
Ποσό 135.000.000,00€
από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας-Θράκης που εγκρίθηκε με
την υπ΄ αριθ. Ε(2007) 5337/26-10-2007 απόφαση έγκρισης, όπως έχει τροποποιηθεί και
ισχύει, για κοινοτική ενίσχυση από το ΕΤΠΑ (CCI 2007GR161PO008). Το Πρόγραμμα
εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας 4 «Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα
στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» (90 εκ. €), στον άξονα προτεραιότητας 5
«Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας»
(22,5 εκ. €) και στον άξονα προτεραιότητας 6 «Ψηφιακή Σύγκλιση και
Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης» (22,5 εκ. €).
1.Ποσό 63.000.000,00€
από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας-Ηπείρου που
εγκρίθηκε με την υπ΄ αριθ Ε(2007) 5332/26-10-2007 απόφαση έγκρισης, όπως έχει
τροποποιηθεί και ισχύει, για κοινοτική ενίσχυση από το ΕΤΠΑ (CCI
2007GR16UPO001). Το Πρόγραμμα εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας 7 «Ψηφιακή
σύγκλιση και επιχειρηματικότητα Θεσσαλίας» (22,5 εκ. €), στον άξονα
προτεραιότητας 8 «Ψηφιακή σύγκλιση και επιχειρηματικότητα Στερεάς Ελλάδας»
(18,0 εκ. €) και άξονα προτεραιότητας 9 «Ψηφιακή σύγκλιση και
επιχειρηματικότητα Ηπείρου» (22,5 εκ. €)
Ποσό 60.000.000,00€
από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης και Νήσων Αιγαίου που
εγκρίθηκε με την υπ΄ αριθ Ε(2007) 5439/5-11-2007 απόφαση έγκρισης, όπως έχει
τροποποιηθεί και ισχύει, για κοινοτική ενίσχυση από το ΕΤΠΑ (CCI
2007GR16UPO002). Το Πρόγραμμα εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας 4 «Ψηφιακή
Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια Κρήτης» (22,5 εκ. €), στον
άξονα προτεραιότητας 5 «Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια
Βορείου Αιγαίου» (22,5 εκ. €) και στον άξονα προτεραιότητας 6 «Ψηφιακή Σύγκλιση
και Επιχειρηματικότητα Περιφέρειας Νοτ. Αιγαίου» (15 εκ. €). Ειδικά για την
Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου η εθνική συμμετοχή θα ανέλθει στο 100%.
Ποσό 67.500.000,00€
από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας-Πελοποννήσου-Ιονίων Νήσων
που εγκρίθηκε με την υπ΄ αριθ Ε(2007) 5441/5-11-2007 απόφαση έγκρισης, όπως
έχει τροποποιηθεί και ισχύει, για κοινοτική ενίσχυση από το ΕΤΠΑ (CCI
2007GR161PO007). Το Πρόγραμμα εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας 4 «Ψηφιακή
Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα Δυτικής Ελλάδας» (22,5 εκ. €), στον άξονα
προτεραιότητας 5 «Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα Πελοποννήσου» (22,5
εκ. €) και στον άξονα προτεραιότητας 6 «Ψηφιακή Σύγκλιση και Επιχειρηματικότητα
Ιονίων Νήσων» (22,5 εκ. €).
Η Δημόσια
Δαπάνη του προγράμματος συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και
ειδικότερα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το Εθνικό
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Αποστολή του
ΕΤΠΑ είναι: (α) η συμβολή στην άμβλυνση των ανισοτήτων όσον αφορά την ανάπτυξη
και το βιοτικό επίπεδο μεταξύ των διαφόρων περιφερειών, καθώς και τη μείωση της
καθυστέρησης των λιγότερο ευνοημένων περιφερειών και (β) η συμβολή στην
διόρθωση των κυριοτέρων περιφερειακών ανισοτήτων στην Κοινότητα, χάρη στην
συμμετοχή, στην ανάπτυξη και στην διαρθρωτική προσαρμογή των αναπτυξιακά
καθυστερημένων περιφερειών, καθώς και στην κοινωνικο-οικονομική ανασυγκρότηση
των περιφερειών.
Η
κατηγοριοποίηση ανά Θεματική Ενότητα και ανά κατηγορία επιχειρήσεων
(υφιστάμενες και νέες - υπό σύσταση) αναλύεται στο Κεφάλαιο 6 του παρόντος
Οδηγού.
1.ΦΟΡΕΙΣ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το παρόν
Πρόγραμμα υλοποιείται από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού
Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα (ΕΥΔ ΕΠΑΕ), τον Ενδιάμεσο
Φορέα του ΕΠΑΕ (ΕΦΕΠΑΕ) και τις Περιφέρειες της χώρας.
Ειδικότερα,
οι Περιφέρειες συμβάλλουν στην:
Εξειδίκευση
των όρων και προϋποθέσεων επιλεξιμότητας επιχειρήσεων (καθεστώς ενίσχυσης,
ποσοστά Δημόσιας Χρηματοδότησης, επιλέξιμοι ΚΑΔ κτλ.), και συνεπώς στον καθορισμό
του ουσιαστικού περιεχομένου του Προγράμματος, στο πλαίσιο της εθνικής
πολιτικής βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, αύξηση της
εξωστρέφειάς τους και εισαγωγής της καινοτομίας.
Στελέχωση
των επιτροπών αξιολόγησης (πρόεδρος και πλειοψηφία μελών) και συνεπώς : α) στην
εποπτεία της διαδικασίας αξιολόγησης και β) στην επιλογή των προς χρηματοδότηση
προτάσεων
Στελέχωση
των επιτροπών παρακολούθησης μετά την ένταξη και συνεπώς στον έλεγχο επί
ζητημάτων τροποποίησης των σχεδίων, επιλεξιμότητας επενδυτικών μεταβολών,
παραλαβής ολοκληρωμένων έργων κ.τ.λ.
Η ΕΥΔ ΕΠΑΕ
και ο ΕΦΕΠΑΕ ενεργούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στις αποφάσεις εκχώρησης και το
Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του ΕΣΠΑ.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Τα στάδια
της διαδικασίας μέχρι την έκδοση της εγκριτικής Απόφασης Ένταξης στο Πρόγραμμα
για την υλοποίηση των έργων από τους δικαιούχους είναι τα παρακάτω:
Δημόσια
πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο Πρόγραμμα.
Ηλεκτρονική
υποβολή των προτάσεων μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων
(ΠΣΚΕ) και φυσική υποβολή φακέλων προτάσεων
Εξέταση,
αξιολόγηση και βαθμολόγηση των υποβαλλομένων προτάσεων σύμφωνα με τις διατάξεις
του παρόντος Οδηγού.
Ένταξη των
προτάσεων. Η ένταξη των προτάσεων θα γίνει με φθίνουσα βαθμολογική κατάταξη
μέχρι εξαντλήσεως των διατιθέμενων πόρων ανά Περιφέρεια, όπως αυτοί
κατανέμονται στο Κεφάλαιο 2 του παρόντος Οδηγού.
Αποστολή των
αποφάσεων και αποτελεσμάτων αξιολόγησης στους υποψηφίους.
1.ΤΥΠΙΚΕΣ
ΤΥΠΙΚΕΣ
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ - ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
6.1 Θεματικές
Ενότητες και Επιλέξιμοι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.)
Οι
παρεχόμενες ενισχύσεις αφορούν στις ακόλουθες θεματικές ενότητες:
α) Θεματική
Ενότητα «Μεταποίηση»: Αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και
της ανταγωνιστικότητας μεταποιητικών επιχειρήσεων.
β) Θεματική
Ενότητα «Τουρισμός»: Αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της
ανταγωνιστικότητας τουριστικών επιχειρήσεων.
γ) Θεματική
Ενότητα «Εμπόριο-Υπηρεσίες»: Αφορά στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας
και της ανταγωνιστικότητας επιχειρήσεων με προτεραιότητα σε δυναμικούς
στοχευμένους κλάδους του Εμπορίου και των Υπηρεσιών.
Η επιλογή της Θεματικής Ενότητας υποβολής της επενδυτικής πρότασης συσχετίζεται
με το δηλούμενο (προτεινόμενο) ή τους δηλούμενους (προτεινόμενους) προς
ενίσχυση ΚΑΔ. Σε περίπτωση πρόθεσης ενίσχυσης δύο ή περισσότερων ΚΑΔ, όλοι οι
δηλούμενοι προς ενίσχυση ΚΑΔ πρέπει να ανήκουν στην ίδια Θεματική Ενότητα.
Οι
επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) παρουσιάζονται στο
Παράρτημα ΙΙ του παρόντος Οδηγού.
6.2 Κατηγορίες ενισχυόμενων επιχειρήσεων
Στο πλαίσιο της παρούσας ενισχύονται υφιστάμενες και νέες - υπό σύσταση
επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στις ενισχυόμενες Περιφέρειες και
κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με τα παρακάτω:
-υφιστάμενες
επιχειρήσεις: οι
επιχειρήσεις που μέχρι τις 31.12.2011, έχουν δύο ή περισσότερες κλεισμένες
διαχειριστικές χρήσεις τουλάχιστον δωδεκάμηνης διάρκειας.
-νέες - υπό
σύσταση επιχειρήσεις: οι επιχειρησείς που δεν εμπίπτουν στην ως άνω κατηγορία των υφιστάμενων.
Δεν έχουν
δικαίωμα υποβολής πρότασης οι δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι φορείς ή
δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, καθώς και οι εταιρείες στο κεφάλαιο
ή τα δικαιώματα ψήφου των οποίων συμμετέχουν, άμεσα ή έμμεσα, με ποσοστό
μεγαλύτερο του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) οι Ο.Τ.Α. και όλοι οι παραπάνω
δημόσιοι φορείς μεμονωμένα ή από κοινού.
Δεν έχουν
επίσης δικαίωμα υποβολής οι επιχειρήσεις που λειτουργούν με το σύστημα της
δικαιόχρησης (franchising οποιασδήποτε μορφής).
Στο πλαίσιο του παρόντος Προγράμματος τα επενδυτικά σχέδια που θα
υποβληθούν από νέες - υπό σύσταση επιχειρήσεις θα αξιολογηθούν ενιαία,
ανεξάρτητα από τη Θεματική Ενότητα στην οποία θα υποβληθούν, ενώ των
υφιστάμενων επιχειρήσεων θα αξιολογηθούν ανά Θεματική Ενότητα, στην οποία έχουν
υποβληθεί.
6.3 Προϋποθέσεις
Συμμετοχής
Για τους
σκοπούς του παρόντος Προγράμματος, το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που υποβάλλει την
επενδυτική πρόταση καλείται «Δυνητικός Δικαιούχος της Ενίσχυσης». Οι
προϋποθέσεις συμμετοχής των δυνητικών δικαιούχων των ενισχύσεων, είναι οι
ακόλουθες ανάλογα με την κατηγορία των ενισχυόμενων επιχειρήσεων (υφιστάμενες ή
νέες - υπό σύσταση):
Υφιστάμενες
Επιχειρήσεις:
-να μην
εμπίπτουν στα κριτήρια διαχωρισμού πράξεων των Ταμείων με το ΕΓΤΑΑ και το ΕΤΑ
(Παράρτημα ΙΙΙ του παρόντος Οδηγού)
-να
υλοποιήσουν το επενδυτικό σχέδιο σε έναν ή περισσότερους επιλέξιμους ΚΑΔ της
ίδιας Θεματικής Ενότητας
-να
διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ πριν την υποβολή της επενδυτικής πρότασης
-να είναι
εγκατεστημένες και να έχουν καταστατική έδρα στην Ελληνική επικράτεια
-να είναι
Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις σύμφωνα με το Παράρτημα Ι του Καν. (ΕΚ) 800/2008
(Παράρτημα IV του παρόντος Οδηγού)
-να μη
βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση,
-να μην
εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης
-να
λειτουργούν νόμιμα, δηλαδή να έχουν την κατά περίπτωση εν ισχύ άδεια
λειτουργίας ή την υποβληθείσα στον αρμόδιο φορέα αίτηση ανανέωσης αυτής ή
πιστοποιητικό από το αρμόδιο Επιμελητήριο σε περίπτωση που βάσει νόμου δεν
απαιτείται άδεια λειτουργίας. Επιχειρήσεις που στερούνται νόμιμης άδειας
λειτουργίας καθώς και επιχειρήσεις των οποίων η άδεια έχει λήξει χρονικά και δεν
έχουν υποβάλλει αίτηση για έκδοση ανανεωμένης άδειας λειτουργίας μέχρι την
ημερομηνία υποβολής της πρότασης απορρίπτονται εξ’ αρχής από το Πρόγραμμα
-να μην
είναι προβληματικές επιχειρήσεις όπως αυτές ορίζονται από τις διατάξεις του
άρθρου 2. παρ. 2.1, σημεία 9,10,11 των κατευθυντηρίων γραμμών της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής (2004/C/244/02) (Παράρτημα V του παρόντος Οδηγού)
-να
λειτουργούν αποκλειστικά με μία από τις ακόλουθες μορφές επιχειρήσεων: ατομική
επιχείρηση, Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε., Ι.Κ.Ε.
-να τηρούν
βιβλία Β' ή Γ' κατηγορίας του Κ.Β.Σ.
-να
διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές με
σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό
είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές
όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ.
ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία
πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λ.π.)
-να
υποβάλλουν στα επενδυτικά σχέδιά τους δαπάνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και
δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή
κοινοτικούς πόρους
-να
δεσμευτούν ότι τα επενδυτικά τους σχέδια δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και δεν
θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς
πόρους
-να υποβάλλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά Α.Φ.Μ.
Νέες - Υπό
σύσταση Επιχειρήσεις:
να μην
εμπίπτουν ή να δεσμεύονται ότι δεν θα εμπίπτουν στα κριτήρια διαχωρισμού
πράξεων των Ταμείων με το ΕΓΤΑΑ και το ΕΤΑ (βλ. Παράρτημα ΙΙΙ του παρόντος
Οδηγού) να υλοποιήσουν το επενδυτικό σχέδιο σε έναν ή περισσότερους επιλέξιμους
ΚΑΔ της ίδιας Θεματικής Ενότητας οι νέες επιχειρήσεις να διαθέτουν
τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ πριν την υποβολή της επενδυτικής πρότασης, ή,
οι υπό σύσταση επιχειρήσεις, να διαθέτουν τον/τους δηλούμενο/ους ΚΑΔ
πριν την πρώτη εκταμίευση επιχορήγησης
να είναι εγκατεστημένες ή να προτίθενται να εγκατασταθούν στην Ελληνική
επικράτεια να έχουν ή να δεσμευτούν ότι
θα έχουν την ιδιότητα της Μικρομεσαίας Επιχείρησης σύμφωνα με το Παράρτημα Ι
του Καν. (ΕΚ) 800/2008, λαμβανομένων
υπόψη των όρων για τη διατήρηση της ιδιότητας αυτής σύμφωνα με τις διατάξεις
του άρθρου 4 παραγρ. 2 αυτού (Παράρτημα ΙV του παρόντος Οδηγού)
· να λειτουργούν νόμιμα, δηλαδή να
έχουν την κατά περίπτωση εν ισχύ άδεια λειτουργίας ή την υποβληθείσα στον
αρμόδιο φορέα αίτηση έκδοσης/ανανέωσης αυτής ή πιστοποιητικό από το αρμόδιο
Επιμελητήριο σε περίπτωση που βάσει νόμου δεν απαιτείται άδεια λειτουργίας. Επιχειρήσεις
που στερούνται νόμιμης άδειας λειτουργίας καθώς και επιχειρήσεις των οποίων η
άδεια έχει λήξει χρονικά και δεν έχουν υποβάλλει αίτηση για έκδοση ανανεωμένης
άδειας λειτουργίας μέχρι την ημερομηνία υποβολής της πρότασης απορρίπτονται εξ’
αρχής από το πρόγραμμα. Ειδικά οι υπό σύσταση επιχειρήσεις πρέπει να
δεσμεύονται ότι θα λειτουργήσουν νόμιμα και να πληρούν τον παρόντα όρο στην
ολοκλήρωση του έργου τους
-να
λειτουργούν ή να προτίθενται να λειτουργήσουν αποκλειστικά με μία από τις
ακόλουθες μορφές επιχειρήσεων: ατομική επιχείρηση, Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε.,
Ι.Κ.Ε.
- να τηρούν
ή να δεσμευτούν ότι θα τηρήσουν εφόσον εγκριθούν βιβλία Β' ή Γ' κατηγορίας του
Κ.Β.Σ.
- να μην
βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση (μόνο για τις νέες
επιχειρήσεις)
- να μην
εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης (μόνο για τις νέες επιχειρήσεις)
- να
διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές με
σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό
είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές
όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ.
ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία
πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λ.π.).
-να
υποβάλλουν στα επενδυτικά σχέδιά τους δαπάνες που δεν έχουν χρηματοδοτηθεί και
δεν έχουν ενταχθεί σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή
κοινοτικούς πόρους
-να
δεσμευτούν ότι τα επενδυτικά σχέδια δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και δεν θα
υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή κοινοτικούς
πόρους.
- εφόσον
αιτηθούν λειτουργικές δαπάνες, θα πρέπει ο κύριος μέτοχος της επιχείρησης να
μην έχει κλείσει κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο επιχείρηση που δραστηριοποιείται
στην ίδια σχετική αγορά ή σε όμορες αγορές.
-να
υποβάλλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά Α.Φ.Μ./υπό σύσταση επιχείρηση
Υπογραμμίζεται ότι όλες οι ανωτέρω συνθήκες αποτελούν για κάθε μία από τις
παραπάνω κατηγορίες επιχειρήσεων, αθροιστικά, απαραίτητες προϋποθέσεις
επιλεξιμότητας και συμμετοχής στο πρόγραμμα. Η μη ικανοποίηση κάθε μίας εξ'
αυτών αποτελεί συνθήκη αποκλεισμού της πρότασης. Συνεπώς η μη ικανοποίησή τους
ή η ελλιπής ή ανύπαρκτη τεκμηρίωση για την ικανοποίησή τους αποτελεί λόγο απόρριψης
της πρότασης η οποία δεν θα αξιολογείται και θα τίθεται στο αρχείο.
1. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Ο
επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικής πρότασης δυνητικού δικαιούχου
ενίσχυσης μπορεί να κυμαίνεται:
-από τριάντα
χιλιάδες έως τριακόσιες χιλιάδες ευρώ (30.000,00 έως 300.000,00 €) για τη
Θεματική Ενότητα «Μεταποίηση»
-από είκοσι
χιλιάδες έως τριακόσιες χιλιάδες ευρώ (20.000,00 έως 300.000,00 €) για τη
Θεματική Ενότητα «Τουρισμός» και
-από είκοσι
χιλιάδες έως εκατό χιλιάδες ευρώ (20.000,00 έως 100.000,00 €) για τη Θεματική
Ενότητα «Εμπόριο -Υπηρεσίες».
Κάθε
δυνητικός δικαιούχος μπορεί να πραγματοποιήσει επενδυτική πρόταση με
προϋπολογισμό μεγαλύτερο του μέγιστου επιχορηγούμενου προϋπολογισμού της
Θεματικής Ενότητας στην οποία έχει υποβάλει πρόταση. Στην περίπτωση αυτή,
παρόλο που οι υπερβάλλουσες δαπάνες δεν επιχορηγούνται, αντικείμενο αξιολόγησης
και παρακολούθησης-ελέγχου αποτελεί το σύνολο της επενδυτικής πρότασης και το
σύνολο του υπερβάλλοντος κόστους, καλύπτεται αποκλειστικά με ιδιωτική
συμμετοχή.
Το μέγιστο
επιχορηγούμενο ύψος του επενδυτικού σχεδίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τα ανωτέρω
αναφερόμενα όρια.
ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ
ΔΑΠΑΝΕΣ & ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ
Η ημερομηνία
έναρξης της επιλεξιμότητας δαπανών καθορίζεται σύμφωνα με το καθεστώς ενίσχυσης
της κάθε Περιφέρειας όπως αυτά αναφέρονται στην Ενότητα 8.1 του παρόντος
Οδηγού.
Ειδικότερα,
ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται:
α) για τις δαπάνες οι οποίες υπάγονται στον Καν (ΕΚ) 1998/2006 (Κανονισμό
De minimis), η ημερομηνία Προκήρυξης του Προγράμματος
β) για τις δαπάνες οι οποίες υπάγονται στον Καν (ΕΚ) 800/2008 (Γενικό
Απαλλακτικό Κανονισμό), η ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής της
πρότασης στο Πρόγραμμα.
Κατά τη
διαμόρφωση του συνολικού προτεινόμενου προϋπολογισμού από την επιχείρηση,
είναι υποχρεωτική η σύνδεση των αιτούμενων δαπανών με τις παρακάτω κατηγορίες
επιλέξιμων δαπανών: ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «Προκήρυξη για την ενίσχυση Μ.Μ.Ε.
που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης – Τουρισμού – Εμπορίου –
Υπηρεσιών στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007- 2013» Σελίδα 20 από 30 Α/Α
|
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΑΠΑΝΗΣ
|
ΜΕΓΙΣΤΟ ΕΠΙΛΕΞΙΜΟ ΠΟΣΟΣΤΟ Ή ΠΟΣΟ ΣΤΟΝ ΕΠΙΧΟΡΗΓΟΥΜΕΝΟ
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
|
|||
ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ
|
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
|
ΕΜΠΟΡΙΟ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
|
|||
1.
|
Κτίρια, εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος
|
60%
|
80%
|
60%
|
|
2.
|
Μηχανήματα – Εξοπλισμός
|
100%
|
100%
|
100%
|
|
3.
|
Μεταφορικά Μέσα (επαγγελματικής χρήσης)
|
15.000
|
15.000
|
10.000
|
|
4.
|
Εξοπλισμός και εγκαταστάσεις Προστασίας
Περιβάλλοντος και Εξοικονόμησης Ενέργειας
|
100%
|
100%
|
100%
|
|
5.
|
Δικαιώματα τεχνογνωσίας
|
20%
|
20%
|
20%
|
|
6.
|
Πιστοποίηση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας
|
6.000 €
|
6.000 €
|
6.000 €
|
|
7.
|
Λογισμικό
|
30.000 €
|
30.000 €
|
10.000 €
|
|
8.
|
Προβολή - Προώθηση
|
20.000 €
|
30.000 €
|
10.000 €
|
|
9.
|
Συμβουλευτικές υπηρεσίες
|
10.000 €
|
10.000 €
|
10.000 €
|
|
10.
|
Λειτουργικές δαπάνες μόνο για τις νέες- υπό σύσταση
μικρές επιχειρήσεις (ποσοστό χρηματοδότησης 25%)
|
40%
|
40%
|
40%
|
Επί ποινής
αποκλεισμού, η κατανομή του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού έκαστης πρότασης
στις επιλέξιμες δαπάνες θα πρέπει να τηρεί υποχρεωτικά την εξής σχέση: {(1)+(2)+(3)+(4)+(5)+(7)≥(50%*Π/Υ)}.
Κατά την
ολοκλήρωση του έργου δεν θα ελέγχεται η τήρηση των μέγιστων ποσοστών και ποσών
των κατηγοριών δαπανών παρά μόνο τα μέγιστα εγκεκριμένα επιχορηγούμενα ποσά ανά
κατηγορία δαπάνης.
Οι
επιλέξιμες δαπανες καθώς και οι όροι και τρόποι εξόφλησης αυτών αναλύονται στο
Παράρτημα VII του παρόντος Οδηγού.
1.ΥΠΟΒΟΛΗ
ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
Η επενδυτική
πρόταση υποβάλλεται με το «Έντυπο Υποβολής», το οποίο παράγεται κατά τη διαδικασία
ηλεκτρονικής υποβολής από το Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων που
παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων.
Η διαδικασία
ηλεκτρονικής υποβολής είναι υποχρεωτική και οι προτάσεις υποβάλλονται μέσω της ιστοσελίδας: www.ependyseis.gr
Υπενθυμίζεται
ότι προτάσεις που δεν έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά δεν θα αξιολογούνται ενώ κατά
την παραλαβή των προτάσεων θα ελέγχεται η υποχρέωση της ηλεκτρονικής υποβολής
Μετά τη λήξη
της ημερομηνίας της ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων, δεν γίνεται
αποδεκτή καμία υποβολή προτάσεων.
Οι προτάσεις
που θα αξιολογηθούν, θα είναι αυτές οι οποίες έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά και
για τις οποίες έχει αποσταλεί εμπρόθεσμα στους τόπους υποβολής ο φυσικός
φάκελος. Ο φυσικός φάκελος υποβάλλεται στο σημείο το οποίο ο επενδυτής δηλώνει
στην ηλεκτρονική του υποβολή
Πληροφορίες
και κατευθύνσεις για τη διαδικασία υποβολής των επενδυτικών προτάσεων, του
αρμόδιους φορείς, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβολής, το έντυπο υποβολής
πρότασης και χρήσιμες επισημάνσεις για τη σωστή υποβολή της πρότασης
αναφέρονται αναλυτικά στα Παραρτήματα VIII, IX, X, XI και XII του παρόντος
Οδηγού.
1.ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗΣ ΕΡΓΩΝ
Με το πέρας
των υποβολής των προτάσεων, ακολουθεί η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων με
την ευθύνη της ΕΥΔ ΕΠΑΕ, τη συμμετοχή των περιφερειών και την υποστήριξη του
ΕΦΕΠΑΕ.
Η αξιολόγηση
γίνεται σε δύο στάδια:
Στο πρώτο
στάδιο γίνεται έλεγχος από τον ΕΦΕΠΑΕ τυπικών προϋποθέσεων και
δικαιολογητικών συμμετοχής των προτάσεων συμφωνα με όσα αναλυτικά περιγράφονται
στο Παράρτημα XIII.
Στο δεύτερο
στάδιο γίνεται αξιολόγηση των προτάσεων με βάση τα παρακάτω κριτήρια:
1.Τεχνική
Κατάσταση Επιχείρησης
Οικονομική
Κατάσταση Επιχείρησης (μόνο για τις υφιστάμενες)
Κατάσταση
Επενδυτικού Σχεδίου
Επιπτώσεις
Επενδυτικού Σχεδίου στην κοινωνία και οικονομία.
Αναλυτικά η
διαδικασία αξιολόγησης, οι εμπλεκόμενοι φορείς, τα κριτήρια, υποκριτήρια και οι
συντελεστής βαρύτητας αυτών περιγράφοται στο Παράρτημα ΧΙΙΙ του παρόντος
Οδηγού.
Μετά το
τέλος της διαδικασίας αξιολόγησης, εκδίδεται η Απόφαση Ένταξης των έργων στα
Ε.Π. του ΕΣΠΑ.
Οι
δικαιούχοι των έργων ενημερώνονται για την ανάρτηση της απόφασης ένταξης, στους
σχετικούς δικτυακούς τόπους, από τον ΕΦΕΠΑΕ.
Ο ΕΦΕΠΑΕ
μετά την έκδοση της Απόφασης Ένταξης θα αποστείλει σε κάθε δικαιούχο σχετική
ενημέρωση με το εγκεκριμένο φυσικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου του.
Σημειώνεται
ότι ως ημερομηνία έναρξης του χρόνου υλοποίησης της επένδυσης λαμβάνεται η
ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης στο Πρόγραμμα.
1.ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
ΕΡΓΟΥ
Οι
δικαιούχοι είναι υπεύθυνοι εξ ολοκλήρου απέναντι στους αρμόδιους φορείς για
την: παρακολούθηση και διασφάλιση της προόδου του έργου τους, ορθή τήρηση των
χρονοδιαγραμμάτων και των λοιπών όρων του έργου τους, ολοκλήρωση του φυσικού
και οικονομικού αντικειμένου με βάση τα εγκεκριμένα χαρακτηριστικά και
περιορισμούς του έργου τους.
Κάθε
παράβαση των όρων του παρόντος Οδηγού και της απόφασης ένταξης δύναται να συνεπάγεται
την ανάκλησή της και την έντοκη επιστροφή της καταβληθείσας δημόσιας
χρηματοδότησης κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ).
Αναλυτικά, η
διαδικασία παρακολούθησης των έργων παρουσιάζεται στο Παράρτημα XIV του
παρόντος Οδηγού.
Ο ΕΦΕΠΑΕ θα
αποστείλει στους Δικαιούχους σχετικές οδηγίες υλοποίησης του έργου για την
αποτελεσματική παρακολούθησή του μετά την υπογραφή της Απόφασης Ένταξης, καθώς
επίσης και όταν καταστεί αναγκαίο.
ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΕΡΓΟΥ
Η παραλαβή
του έργου του κάθε δικαιούχου γίνεται από τον ΕΦΕΠΑΕ.
Απαραίτητες
προϋποθέσεις για την ολοκλήρωση και παραλαβή είναι :
Το έργο να
κριθεί ολοκληρωμένο και λειτουργικό.
Η εξόφληση
του συνόλου των παραστατικών των πιστοποιημένων δαπανών του έργου.
Η ύπαρξη
άδειας λειτουργίας εν ισχύ ή απαλλαγής όπου απαιτείται που να περιλαμβάνει τον
εξοπλισμό που προμηθεύτηκε η επιχείρηση στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου της.
Σε περίπτωση που κατά την ολοκλήρωση του έργου δεν είναι διαθέσιμη η εν ισχύ
άδεια λειτουργίας, θα πρέπει κατ’ ελάχιστον να προσκομισθεί η υποβληθείσα στον
αρμόδιο φορέα αίτηση ανανέωσης αυτής. Η νέα ή ανανεωμένη άδεια είναι
υποχρεωτικό να προσκομισθεί στον ΕΦΕΠΑΕ το αργότερο μέχρι και έξι (6) μήνες από
την ολοκλήρωση του έργου. Αποτελεί ευθύνη του ΕΦΕΠΑΕ να ελέγχει και να
παρακολουθεί τις όποιες εκκρεμότητες δημιουργηθούν. Σε περίπτωση που η άδεια
δεν προσκομισθεί εντός της ανωτέρω οριζόμενης προθεσμίας ο ΕΦΕΠΑΕ εισάγει άμεσα
το θέμα στην Επιτροπή Παρακολούθησης η οποία κατόπιν εξέτασης εισηγείται
σχετικά στην ΕΥΔ ΕΠΑΕ για την ανάκληση
(απένταξη) ή
μη του έργου και την όποια υποχρέωση του δικαιούχου να επιστρέψει την
καταβληθείσα δημόσια χρηματοδότηση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ισχύον θεσμικό
πλαίσιο.
Κατά την
παραλαβή του έργου, προσδιορίζεται το ύψος των επιλέξιμων δαπανών του,
πραγματοποιείται η λογιστική εκκαθάρισή του και καταβάλλεται στον δικαιούχο η
τυχόν οφειλόμενη δημόσια χρηματοδότηση.
Σημειώνεται
ότι, ως ημερομηνία ολοκλήρωσης έργου θα λαμβάνεται η ημερομηνία στην οποία
πραγματοποιήθηκε και η τελευταία πράξη που αφορούσε την ολοκλήρωση του φυσικού
και οικονομικού αντικειμένου του έργου.
Δεν είναι
δυνατόν ένα έργο να θεωρηθεί ως ολοκληρωμένο και κατά συνέπεια να παραληφθεί,
αν δεν πληρούνται αθροιστικά οι ως άνω προϋποθέσεις. Επίσης, δεν είναι δυνατό
να παραληφθεί έργο για το οποίο έχει υλοποιηθεί και πιστοποιηθεί οικονομικό
αντικείμενο κάτω του ελάχιστου προβλεπόμενου επιχορηγούμενου προϋπολογισμού
(30.000,00€ για τη Θεματική Ενότητα «Μεταποίηση» και 20.000,00€ για τις
Θεματικές Ενότητες «Τουρισμός» και «Εμπόριο -Υπηρεσίες»).
Απεντάσσονται
οι
επιχειρήσεις (δικαιούχοι) οι οποίες δεν υπέβαλαν Αίτημα Επαλήθευσης –
Πιστοποίησης Ολοκλήρωσης εντός είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών από την τυπική
ημερομηνία λήξης του έργου τους, εφόσον δεν έχει προηγηθεί εκταμίευση
επιχορήγησης.
Στις ως άνω
περιπτώσεις, ο ΕΦΕΠΑΕ εισηγείται την απένταξη του έργου στην Επιτροπή
Παρακολούθησης προκειμένου αυτή να γνωμοδοτήσει σχετικά για την έκδοση της σχετικής
απόφασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.