Στις 28, 29 και 30 Νοεμβρίου 2012 ξεκινούν
στην πόλη μας οι Περιφερειακές Εκδηλώσεις του 53ου Φεστιβάλ
Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Οι ταινίες θα προβάλλονται στο Πολιτιστικό Κέντρο Φλώρινας, με ελεύθερη είσοδο,
σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
19:00:
Τελετή έναρξης
19:15: Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν (Aki Kaurismaki, Φινλανδία – Γερμανία - Γαλλία, έγχρωμο, 97’)
Ένας άντρας πρέπει να ξαναρχίσει τη ζωή του όταν πέφτει θύμα ληστείας και
παθαίνει αμνησία ενώ είναι στο δρόμο για το Ελσίνκι, όπου θα έψαχνε δουλειά.
Καθώς προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή του, συναντά μια σειρά από εκκεντρικές
φυσιογνωμίες, μεταξύ άλλων και μια υπέροχη, πρόθυμη να τον βοηθήσει, αξιωματικό
του Στρατού της Σωτηρίας. Ο άντρας θα βρει την αγάπη και θα αναγκαστεί να
ανακαλύψει αξίες με τις οποίες μπορεί κανείς να ζήσει χωρίς ντροπή. Μια μικρή
ιστορία για ανθρώπους που ξέρουν ακόμα πώς να είναι ευγενικοί.
21:00: Kame Koummando (Μανόλης Δαμιανάκης, Ελλάδα, έγχρωμο, 78’)
O Kame Koummando ζει τις τελευταίες στιγμές της ζωής του. Επιθυμία του, το
πνεύμα του να επιστρέψει πίσω στο χρόνο στον πλανήτη Γη. Βρίσκει έναν κόσμο υπό
την κατοχή της Τρόικα και των οίκων αξιολόγησης. Τα κοινωνικά φαινόμενα
βρίσκονται σε έξαρση και οι ανθρώπινες ψυχές είναι μπερδεμένες. Εμπαίζεται από
τη φωνή των οίκων αξιολόγησής και της Τρόικα. Αποφασίζει να αναλάβει δράση,
προκειμένου να βοηθήσει όλους τους λαούς...
Ώσπου ο κακός Ζίντα τού κλέβει τον ασύρματο που τον κρατάει σε επικοινωνία
με τη μονάδα του.
Πέμπτη
29 Νοεμβρίου
2012
19:15: Νύχτα σιωπής ( Reis Celik, Τουρκία,
έγχρωμο, 92’)
Ο γαμπρός
είναι περίπου 60 χρονών, πέρασε χρόνια στη φυλακή, και άρα δεν είναι ακριβώς σε
ηλικία γάμου. Για την ακρίβεια, ο επικείμενος γάμος γίνεται για να μπει τέλος
στη βεντέτα ανάμεσα σε δύο μεγάλες οικογένειες. Η νύφη έχει το πρόσωπό της
κρυμμένο πίσω από ένα κόκκινο βέλο και περιμένει τον γαμπρό κρατώντας μέσα της
τους φόβους της. Η πόρτα κλείνει κι οι θόρυβοι πίσω της σβήνουν. Η νύφη κι ο
γαμπρός είναι τώρα μόνοι στο δωμάτιο. Ο γαμπρός δίνει τα δώρα του στη νύφη.
Όταν είναι καθιστή, τα πόδια της δεν φτάνουν στο έδαφος. Ο γαμπρός αποκαλύπτει
το πρόσωπό της. Το πρόσωπο κάτω από το πέπλο είναι αυτό ενός 14χρονου
κοριτσιού. Ο γαμπρός είναι υποχρεωμένος, υπακούοντας στην παράδοση αιώνων, να ολοκληρώσει
το γάμο. Η νύφη προσπαθεί να ξεγελάσει τους φόβους της με το χιούμορ. Η νύχτα
που περνούν μαζί μοιάζει με παρτίδα σκάκι. Τι θα φέρει το πρωί για τους δύο
νεόνυμφους;
21:00: Μπιγκ Χιτ ( Κάρολος Ζωναράς, Ελλάδα, ασπρόμαυρο, 93’)
Στην
προσπάθειά του να εξιχνιάσει τα αίτια της αυτοκτονίας ενός συναδέλφου του, ο
υπαστυνόμος Αριστείδης Κορμάς θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια εφιαλτική περιπέτεια,
όπου οργανωμένο έγκλημα και αστυνομία αποτελούν τις δυο όψεις του ίδιου
νομίσματος.
Παρασκευή 30
Νοεμβρίου 2012
19:15: 11 συναντήσεις με τον πατέρα μου ( Νίκος Κορνήλιος, Ελλάδα, έγχρωμο, 90΄)
Η Εύα, ένα νέο κορίτσι που σπουδάζει κλασικό τραγούδι, αποφασίζει να
συναντήσει για πρώτη φορά τον πατέρα της, ο οποίος αγνοεί την ύπαρξή της. Ο
Θωμάς είναι φύλακας σ’ ένα χώρο με φορτηγά, ζει σ’ ένα κοντέινερ και είναι
παραιτημένος από κάθε προσδοκία. Η συνάντησή τους θα είναι η συνάντηση δύο
διαφορετικών κόσμων και η σχέση που θα δημιουργήσουν μια ιδιότυπη, «δική τους»
σχέση, έξω από τις συνηθισμένες κατηγορίες.
21:00: Με το φως της μέρας ( Goran Paskaljevic, Σερβία –
Κροατία – Γαλλία, έγχρωμο, 90’)
Ο Μίσα
Μπράνκοφ είναι συνταξιούχος καθηγητής μουσικής. Ένα πρωινό λαμβάνει ένα γράμμα
που του ζητάει να έρθει σε επαφή με το Εβραϊκό Μουσείο του Βελιγραδίου. Εκεί
μαθαίνει πως, κατά τη διάρκεια κάποιων ανασκαφών στους υπονόμους της Παλιάς
Αγοράς της πόλης, βρέθηκε ένα σιδερένιο κουτί, στο ίδιο σημείο όπου, κατά τη
διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, βρισκόταν ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης για
τους Σέρβους Εβραίους και Τσιγγάνους. Τo περιεχόμενο του κουτιού θα αλλάξει τη
ζωή του καθηγητή. Η ταινία είναι η επίσημη υποψηφιότητα της Σερβίας για τα
Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.
Είσοδος Ελεύθερη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.