Μετά
το πέρας της αποκριάς και τις πολλές πολιτιστικές πατροπαράδοτες εκδηλώσεις
στην Δυτική Μακεδονία, οι πολίτες ξέδωσαν (έστω για λίγο) από τα ατελείωτα και
δυσάρεστα καθημερινά τους προβλήματα.
Το γεγονός του χρονικού συγχρονισμού των
αποκριών με το σχέδιο «Αθηνά», μάλλον ούτε και αυτό πείθει πως ήταν τυχαίο.
Έτσι, ακριβώς μετά το πέρας των εκδηλώσεων, οι «μάσκες» έπεσαν και
ανακοινώθηκαν τα τελικά σχέδια του υπουργείου με την οριστική κατάργηση
του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Η
παγκόσμια πρωτοτυπία του υπουργείου δεν έχει προηγούμενο, πουθενά στον
κόσμο δεν κλείνουν Πανεπιστήμια, παρά μόνο ανοίγουν, εξελίσσονται και
αναπτύσσονται. Η καινοτομία του υπουργείου επίσης ξεχωριστή, το ΙΕΚ ΑΚΜΗ μέσω
θυγατρικής της εταιρείας συμβάλει τα μέγιστα στον καθορισμό του νέου
ακαδημαϊκού χάρτη των ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας με παράλογες και ανούσιες προτάσεις
εξορθολογισμού της ήδη δοκιμασμένης Ελληνικής παιδείας. Είναι προφανές πως
ανοίγονται διάπλατα οι πόρτες της ιδιωτικής εκπαίδευσης (στα μεγάλα αστικά
κέντρα), όπως επίσης είναι ολοφάνερο πως το σχέδιο «Αθηνά» δεν πείθει κανέναν.
Συνοπτικά ο υπουργός κος Αρβανιτόπουλος μας κατέδειξε πως τα πέντε (5)
πανεπιστήμια των Αθηνών μετατρέπονται σε ένα (1) ως δια μαγείας, ως δια μαγείας
επίσης καταργείται μόνο το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και σπαράσσονται τα
ΤΕΙ.
Η
«Πύρρειος» νίκη της τελευταίας στιγμής για το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, μόνο ως
«Πύρρειος» νίκη δυστυχώς μπορεί να χαρακτηριστεί, οι φοιτητές και οι καθηγητές
του ΤΕΙ ξέρουν πολύ καλά τι σημαίνει αυτό. Ακόμη και ο σχεδιασμός της
τελευταίας στιγμής δηλώνει την προχειρότητα του σχεδίου «Αθηνά», υποδηλώνει
επίσης την μη τήρηση (για άλλη μια φορά!) τουλάχιστον κάποιων βασικών κριτηρίων,
ακαδημαϊκών, συμμετοχή της ΑΔΙΠ κλπ. Τι θα γίνει όταν εφαρμοστεί η βάση του
δέκα (10);
Συνοπτικά
συγκρίσιμα μεγέθη των 13 περιφερειών της χώρας:
Περιφέρεια
|
Έδρα
|
Έκταση
(km²) |
Πληθυσμός
(κάτοικοι) |
Πυκνότητα πληθυσμού
(κάτοικοι/km²) |
Aκαθάριστο εγχώριο προϊόν
(εκ. €) |
Κατά κεφαλήν ακαθάριστο εγχώριο
προϊόν
(€) |
14.157
|
606.170
|
42,82
|
9.265
|
15.272
|
||
18.811
|
1.874.590
|
99,66
|
32.285
|
16.559
|
||
9.451
|
282.120
|
29,85
|
5.506
|
18.786
|
||
9.203
|
336.650
|
36,58
|
5.079
|
14.221
|
||
14.037
|
730.730
|
52,06
|
11.608
|
15.772
|
||
2.307
|
206.470
|
89,50
|
4.130
|
17.726
|
||
11.350
|
680.190
|
59,93
|
10.659
|
14.332
|
||
15.549
|
546.870
|
35,17
|
10.537
|
19.007
|
||
3.808
|
3.812.330
|
1001,11
|
110.546
|
26.968
|
||
15.490
|
581.980
|
37,57
|
9.809
|
16.580
|
||
3.836
|
197.810
|
51,57
|
3.330
|
16.638
|
||
5.286
|
308.610
|
58,38
|
7.646
|
24.828
|
||
8.336
|
621.340
|
74,54
|
11.243
|
18.421
|
Μερικά
κρίσιμα ερωτήματα:
·Ποιο το οικονομικό όφελος όσον αφορά τα έξοδα
της Γενικής Κυβέρνησης (μετά την κατάργηση του ΠΔΜ);
· Υπήρξε δημόσια διαβούλευση;
·Υπήρξαν ακαδημαϊκά κριτήρια;
·Τα κόμματα της συγκυβέρνησης τελικά
συνηγορούν στο σχέδιο «Αθηνά» και στην κατάργηση του Π.Δ.Μ.;
- Τι είδους «περιφερειακή ανάπτυξη»
εννοούμε (μόνο η περιφέρεια μας δεν θα έχει Πανεπιστημιακό Ίδρυμα);
·Έχει η Δυτική Μακεδονία γεω-στρατηγική
θέση ή μήπως είναι ιδέα μας;
·Είναι η Δυτική Μακεδονία πρωταθλήτρια
στην ανεργία;
·Προσφέρει η Δυτική Μακεδονία στην
Ελληνική οικονομία τα μέγιστα και λαμβάνει ελάχιστα;
·Είναι η Δυτική Μακεδονία το ενεργειακό
κέντρο της Ελλάδας;
· Είναι λογικό να υπάρχουν πολυτεχνικές
σχολές με αυτόνομα πανεπιστημιακά ιδρύματα όπως π.χ. στην Ξάνθη και στον Βόλο
και όχι στην Κοζάνη;
·Είναι λογικό να υπάρχουν τμήματα
Βαλκανικών Ανατολικών και Σλαβικών σπουδών στη Θεσ/νίκη και την Αθήνα και όχι
στη Φλώρινα;
·Ποια είναι τα σχέδια της κυβέρνησης για
την Δυτική Μακεδονία;
·Μήπως τελικά κάποιοι, όντως μας θεωρούν
πολίτες δεύτερης κατηγορίας;
Θα
πρέπει να σημειωθεί πως οι αποφάσεις του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου αλλά και
του Πανεπιστημίου Μακεδονίας όσον αφορά το μέλλον των τμημάτων του πρώην Π.Δ.Μ.
είναι ξεκάθαρες. Σταδιακή μεταφορά τους στη Θεσ/νίκη, ακόμη και
κατάργηση τους, τα αμέσως επόμενα χρόνια. (Για όσους ίσως θεωρούν ακόμη την
μεμονωμένη ύπαρξη τους ως επιτυχία).
Αναμένουμε
την αντίδραση και την ανάληψη ευθυνών από τους καθόλα αρμόδιους αιρετούς και
μη, (εκπροσώπους της Δυτικής Μακεδονίας). Καλούμε επίσης την κυβέρνηση, να
στείλει ως εκπρόσωπο της, τον υπουργό παιδείας κο Αρβανιτόπουλο στην παρέλαση
της 25ης Μαρτίου στην Κοζάνη, όπως και άλλα επιφανή στελέχη της σε
όλες τις πόλεις της περιφέρειας, ώστε να χειροκροτήσουμε όλοι μαζί τους μαθητές
των σχολείων μας, αυριανούς υποψήφιους φοιτητές.
Υ.Γ.1
Ένα μικρό κράτος, η Κύπρος, στέκεται ΑΠΕΝΑΝΤΙ σε όλες τις υπερδυνάμεις…
Υ.Γ.2
Η κατάφορη αδικία έναντι στην περιοχή μας θα μας βρίσκει πάντα ΑΝΤΙΘΕΤΟΥΣ και
ΑΠΕΝΑΝΤΙ σε αυτούς που καθορίζουν τις ζωές μας χωρίς καμία εξήγηση…
Κίνηση
Φίλων Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.