Ανακοινώθηκε
η Υπουργική Απόφαση για την κατανομή του Ειδικού Αναπτυξιακού Τέλους.
ΘΕΜΑ:
Κατανομή, Διάθεση και καταβολή του Τέλους Ανάπτυξης Βιομηχανικών περιοχών
παραγωγής Ηλεκτρικού Ρεύματος από Λιγνιτικούς Σταθμούς
ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Έχοντας
υπόψη:
1.
Τις
διατάξεις του αρ. 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα
Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση
της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (ΦΕΚ Α’
98/22.04.2005)
2.
Το π.δ.
381/1989 «Οργανισμός του Υπουργείου Βιομηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας» (ΦΕΚ
Α’ 168/
16.06.1989) όπως τροποποιήθηκε με τα π.δ. 191/1996 (ΦΕΚ Α’54/10.07.1996), π.δ.
134/2005 (ΦΕΚ Α’ 93/02.08.2005), π.δ. 54/2006 (ΦΕΚ Α’ 58/17.03.2006), σε
συνδυασμό με το π.δ. 27/1996 «Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας,
Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης» (ΦΕΚ Α’ 19/01.02.1996),
όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 122/2004 «Ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού»
(ΦΕΚ Α’ 85/17.03.2004) και σε συνδυασμό με το π.δ. 185/2009 «Ανασύσταση του
Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με
τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής
Πολιτικής» και μετονομασία του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και
Ναυτιλίας», μετατροπή του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης σε Γενική Γραμματεία
Μακεδονίας – Θράκης και υπαγωγή στο Υπουργείο Εσωτερικών της Γενικής
Γραμματείας Μακεδονίας – Θράκης και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και
Νησιωτικής Πολιτικής» (ΦΕΚ Α’ 213/07.10.2009), το π.δ. 189/2009 «Καθορισμός και
ανακατανομή αρμοδιοτήτων των .
Υπουργείων»
(ΦΕΚ Α’ 221/05.11.2009) και το π.δ. 24/2010 «Ανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων των
Υπουργείων και τροποποιήσεις του π.δ. 189/2009» (ΦΕΚ Α’ 56/15.04.2010)
1.
Το π.δ
86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (ΦΕΚ Α’
141/21.07.2012)»
2.
Την υπ’
αριθμ. 34240/06.07.2012 Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού ΠΕΚΑ
«Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργό ΠΕΚΑ Ασημάκη Παπαγεωργίου (ΦΕΚ Β’
2101/09.07.2012), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’αριθμ.15378/19-7-2012 όμοια
απόφαση (ΦΕΚ Β’2166/19-7-2012)
3.
Το άρθρο 20
του νόμου 2446/1996 «Περί επιβολής τέλους Ανάπτυξης Βιομηχανικών Περιοχών
Παραγωγή Ηλεκτρικού Ρεύματος από Λιγνιτικούς Σταθμούς» (ΦΕΚ Α’276/19-12-1996),
όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 40 του νόμου 4062/2012 (ΦΕΚ Α’
70/30.3.2012).
4.
Το νόμο
3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης
-Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ Α’87/7-6-2010).
5.
Την
υπ’αρ.Δ5/ΗΛ/Β/Φ.5.179/17788/23-9-2005 Υπ. Απόφαση (ΦΕΚ Β ‘ 1370/3-10-2005),
όπως
αυτή έχει
τροποποιηθεί με τις υπ’αρ.Δ5/ΗΛ/Β/Φ.5.179/14921/17-7-2006 (ΦΕΚ Β’1020/28-7-
2006), Δ5/ΗΛ/Β/Φ.5.179/ΟΙΚ.575/9-1-2008
(ΦΕΚ Β’
12/11-1-2008)
και Δ5-
ΗΛ/Β/Φ.5.179/οικ.28485/12-12-2011
(ΦΕΚ Β’2882/19-12-2011) Υπ. Αποφάσεις
1.
Την ανάγκη
αξιοποίησης του προαναφερομένου τέλους στο πλαίσιο ολοκληρωμένης προσπάθειας
ανάπτυξης σύμφωνα με το νέο χάρτη της Αυτοδιοίκησης όπως προέκυψε από το
πρόγραμμα Καλλικράτης.
2.
Το γεγονός
ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού
προϋπολογισμού
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Άρθρο 1
1.
Το Τέλος
Ανάπτυξης Βιομηχανικών Περιοχών παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος από Λιγνιτικούς
Σταθμούς που προβλέπεται στο άρθρο 20 του ν. 2446/1996, όπως τροποποιήθηκε και
ισχύει (στο εξής αποκαλούμενο Τέλος), ορίζεται στο 0,5% του Ετήσιου Κύκλου
Εργασιών της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού (Δ.Ε.Η. Α.Ε.).
Η κατανομή
των κονδυλίων που προκύπτουν από την επιβολή του Τέλους στις Περιφερειακές
Ενότητες Φλώρινας Κοζάνης και Αρκαδίας γίνεται αναλογικά προς την παραχθείσα ηλεκτρική
ενέργεια από τους θερμικούς Λιγνιτικούς Σταθμούς των ανωτέρω περιοχών.
1.
Για τη
διενέργεια της κατανομής συστήνεται εννεαμελής Επιτροπή Κατανομής αποτελούμενη
από:
ϊ) Έναν
εκπρόσωπο του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ως πρόεδρο,
με τον αναπληρωτή του.
ϋ) Έναν
εκπρόσωπο από κάθε Περιφέρεια εκ των Περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και
Πελοποννήσου, με τον αναπληρωτή του.
ϊϋ) Πέντε
εκπροσώπους, έναν από κάθε ενεργειακό Δήμο (Κοζάνης, Εορδαίας Μεγαλόπολης
Φλώρινας και Αμυνταίου) με ισάριθμους αναπληρωτές, ϊν) Έναν εκπρόσωπο της
Δ.Ε.Η.
Η Επιτροπή
Κατανομής η οποία συνέρχεται τουλάχιστον μια φορά κάθε έτος εντός του πρώτου
τριμήνου, μετά από πρόσκληση του Προέδρου της διενεργεί την κατανομή των
κονδυλίων που προέρχονται από το Τέλος σύμφωνα με τη μεθοδολογία διάθεσης που
αναφέρεται στο άρθρο 2 της παρούσας απόφασης και ειδοποιεί τη Δ.Ε.Η. Α.Ε. να
καταθέσει στους δώδεκα (12) Ειδικούς Λογαριασμούς που τηρεί, κατά τα οριζόμενα
στο άρθρο 3 της παρούσης τα αναλογούντα ποσά. Τα απαιτούμενα στοιχεία για τη
διενέργεια της κατανομής χορηγούνται με ευθύνη της Δ.Ε.Η. Α.Ε.
Επίσης
ελέγχει την τήρηση, την τροφοδότηση και την λειτουργία των Ειδικών Λογαριασμών
που τηρεί με ευθύνη της η Δ.Ε.Η. Α.Ε. και αποστέλλει τα στοιχεία ελέγχου στις
οικείες Επιτροπές Παρακολούθησης Περιφερειών και Δήμων.
Άρθρο 2
Μεθοδολογία
Διάθεσης Κονδυλίων Ειδικού Λογαριασμού:
1.
Τα κονδύλια
που κατανέμονται στους δικαιούχους Ο.Τ.Α. κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 1 και
κατατίθενται στον αντίστοιχο Ειδικό Λογαριασμό, διατίθενται ως εξής: α) Για την
Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας:
ί) Ποσοστό
40% του συνολικού ποσού που αντιστοιχεί, στην Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας,
διατίθεται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Π) Ποσοστό
55% του συνολικού ποσού που αντιστοιχεί στην Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας
διατίθεται στον ενεργειακό Δήμο του Νομού Αρκαδίας που είναι ο Δήμος
Μεγαλόπολης. ϊϋ) Ποσοστό 5% του συνολικού ποσού που αντιστοιχεί στην
Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας διατίθεται στον όμορο του ενεργειακού, μη
ενεργειακό Δήμο, που είναι ο Δήμος Γορτυνίας. β) Γ ια την Περιφερειακή Ενότητα
Κοζάνης:
ί) Ποσοστό 40% του συνολικού ποσού που αντιστοιχεί στην Περιφερειακή
Ενότητα Κοζάνης διατίθεται στην Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας.
π) Ποσοστό
48% του συνολικού ποσού που αντιστοιχεί στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης
διατίθεται στους ενεργειακούς Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης δηλαδή
στους Δήμους Κοζάνης και Εορδαίας. Η κατανομή του ποσού στους ενεργειακούς
Δήμους γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2.
ϊϋ) Ποσοστό
12% του συνολικού ποσού που αντιστοιχεί στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης
διατίθεται στους όμορους των ενεργειακών, μη ενεργειακούς Δήμους Σερβίων –
Βελβεντού και Βοΐου. Η κατανομή του ποσού στους δύο μη ενεργειακούς Δήμους της
Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης γίνεται με βάση τα κριτήρια που εφαρμόζονται
στην οικεία Περιφέρεια για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης
ΘΗΣΕΑΣ, κατά τα οριζόμενα στο ν. 3274/2004 (ΦΕΚ Α’ 195). γ) Γ ια την
Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας: ϊ) Ποσοστό 40% του συνολικού ποσού που
αντιστοιχεί, στην Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας διατίθεται στην Περιφέρεια Δυτ.
Μακεδονίας.
ϋ) Ποσοστό
55% του συνολικού ποσού που αντιστοιχεί στην Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας
διατίθεται στους ενεργειακούς Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας δηλαδή
στους Δήμους Φλώρινας και Αμυνταίου. Η κατανομή του ποσού στους ενεργειακούς
Δήμους γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στη παράγραφο 2.
ϋ) Ποσοστό
5% του συνολικού ποσού που αντιστοιχεί στην Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας
διατίθεται στον όμορο των ενεργειακών, μη ενεργειακό Δήμο, που είναι ο Δήμος
Πρεσπών.
1.
Τα κονδύλια
του κάθε Ειδικού Λογαριασμού που αναλογούν, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 1
του παρόντος άρθρου στους ενεργειακούς Δήμους κατανέμονται σ’ αυτούς ως εξής:
α) Κατά ποσοστό 50% ανάλογα με την καθαρή παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια στα
όρια εκάστου Ο.Τ.Α. της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Τα στοιχεία της ανά
έτος παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στα όρια εκάστου Ο.Τ.Α. δίδονται με
ευθύνη της Δ.Ε.Η. Α.Ε.
β) Κατά
ποσοστό 50% ανάλογα με το εμβαδό των εκτάσεων που βρίσκονται στα όρια εκάστου
Ο.Τ.Α και χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της λειτουργίας των ορυχείων (ΔΕΗ
και ιδιωτών) και για τις εγκαταστάσεις των λιγνιτικών σταθμών και οι οποίες
προέρχονται από αναγκαστική απαλλοτρίωση απευθείας αγορά ή παραχώρηση. Τα
στοιχεία για το εμβαδό των ανωτέρω εκτάσεων θα επικαιροποιούνται στο τέλος κάθε
έτους με ευθύνη της Δ.Ε.Η. Α.Ε.
1.
Η παραπάνω
μεθοδολογία κατανομής κονδυλίων του Ειδικού Λογαριασμού για τους ενεργειακούς
και μη Δήμους δύναται να χρησιμοποιηθεί και για τον προσδιορισμό του συνολικού
χρηματικού ποσού που αναλογεί σε ευρύτερες περιοχές περισσότερων του ενός
Ο.Τ.Α. Το άθροισμα των αναλογούντων χρηματικών ποσών στους Ο.Τ.Α., που ανήκουν
σε συγκεκριμένη γεωγραφική ενότητα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για έργα και
ενέργειες που εξυπηρετούν τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της ευρύτερης
περιοχής.
Άρθρο 3
Ειδικοί
Λογαριασμοί:
Η Δ.Ε.Η.
Α.Ε., μετά τη διενέργεια της κατανομής των κονδυλίων του Τέλους Ανάπτυξης από
την Επιτροπή Κατανομής καταθέτει σε δώδεκα Ειδικούς Λογαριασμούς που συστήνονται
για το σκοπό αυτό, τα. ποσά που αναλογούν στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες
στους πέντε ενεργειακούς Δήμους και στους τέσσερις μη ενεργειακούς και
ενημερώνει εγγράφως τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
και τα μέλη της Επιτροπής Κατανομής.
Την ευθύνη
τήρησης των δώδεκα Ειδικών Λογαριασμών έχει αποκλειστικά η Δ.Ε.Η. Α.Ε. Τα ποσά
των Λογαριασμών αυτών διατίθενται στους δικαιούχους όπως περιγράφηκαν στο άρθρο
2. Οι τόκοι που προκύπτουν ενσωματώνονται στα αντίστοιχα κεφάλαια.
Από τα ποσά
των Ειδικών Λογαριασμών, χρηματοδοτούνται οι ετήσιοι προϋπολογισμοί των
προβλεπόμενων στο άρθρο 4, πενταετών Ειδικών Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (Ε.Α.Π.)
των δικαιούχων.
Το ετησίως
αδιάθετο (μη απορροφηθέν) ποσό κάθε Ειδικού Λογαριασμού μεταφέρεται, αυτομάτως,
στο επόμενο έτος της πενταετίας.
Τυχόν
αδιάθετα (μη απορροφηθέντα) ποσά προηγούμενων ετών, τα οποία είχαν κατανεμηθεί
σε δικαιούχους και είχαν κατατεθεί στους ειδικούς λογαριασμούς τους με βάση την
υπουργική απόφαση υπ’ αριθμόν Δ5/ΗΛ/Β/Φ5.179/17788/23.09.2005, όπως
τροποποιήθηκε και ισχύει, μεταφέρονται αυτούσια στους Ειδικούς Λογαριασμούς των
ιδίων δικαιούχων, που συστήνονται με την παρούσα. Τα εν λόγω μεταφερόμενα ποσά
μπορούν να διατεθούν και για την υλοποίηση μελετών ή έργων που είχαν εγκριθεί
από τις αρμόδιες επιτροπές και συμβούλια πριν από την έναρξη ισχύος της
παρούσας.
Ως
απορροφηθέντα, θεωρούνται τα ποσά που αφορούν πραγματοποιηθείσες δαπάνες καθώς
και αυτά που προορίζονται για οφειλόμενες πληρωμές έργων, βάσει συμβατικών
δεσμεύσεων.
Άρθρο 4
Ειδικά
Αναπτυξιακά Προγράμματα (Ε.Α.Π.):
Για τους
σκοπούς της παρούσας Απόφασης Ειδικά Αναπτυξιακά Προγράμματα (Ε.Α.Π.) καλούνται
τα πενταετή Αναπτυξιακά Προγράμματα που καταρτίζονται με ευθύνη των οικείων
Περιφερειακών και Δημοτικών Συμβουλίων των δικαιούχων Περιφερειών και Δήμων,
εντάσσονται στα επιχειρησιακά τους σχέδια και αφορούν σε συγκεκριμένες
υπηρεσίες ενέργειες και έργα υποδομής ανάπτυξης και προστασίας του
περιβάλλοντος κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 20 του ν. 2446/1996.
Η
επεξεργασία, αξιολόγηση, ιεράρχηση των έργων που προτείνονται, για ένταξη στο
Ε.Α.Π. και η έγκρισή τους γίνεται από την οικεία Επιτροπή Παρακολούθησης που
προβλέπεται στο άρθρο 5.
Προτεραιότητα
δίνεται στις άμεσα πληττόμενες περιοχές ύστερα από αξιολόγηση και των
επιπτώσεων που προέκυψαν ή θα προκύψουν στις γειτνιάζουσες περιοχές κυρίως στο
περιβάλλον και προτάσσονται συγκεκριμένα έργα που συνάδουν με τις διατάξεις της
παρούσης υπουργικής απόφασης και προτείνονται από τους ενδιαφερόμενους και
επιλέξιμους φορείς.
Στα Ε.Α.Π δίδεται
ιδιαίτερη βαρύτητα σε συγκεκριμένα και σημαντικά έργα, τα οποία συμβάλλουν:
α) στην
ανάπτυξη των περιοχών όπου εφαρμόζονται, σύμφωνα με τις αναπτυξιακές
κατευθύνσεις που καθορίζουν τα οικεία Περιφερειακά ή Δημοτικά Συμβούλια και
εγκρίνονται από αυτά.
β) στην
αναβάθμιση και αποκατάσταση του περιβάλλοντος, πέραν των υποχρεώσεων της Δ.Ε.Η.
Α.Ε.
γ) στη
βελτίωση της ποιότητας ζωής και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
δ) στη
δημιουργία υποδομών στο πλαίσιο της στρατηγικής της ανάπτυξης.
ε) στην
ανάπτυξη των επιχειρήσεων και στήριξη της ανταγωνιστικότητας σε όλους τους
τομείς της παραγωγής (πρωτογενή, δευτερογενή, τριτογενή), με την αξιοποίηση των
πλεονεκτημάτων της κάθε περιοχής.
στ) στη
τόνωση της οικονομίας και στη μείωση της ανεργίας.
Κατά την
επεξεργασία, αξιολόγηση και ιεράρχηση των έργων που προτείνονται για ένταξη στο
Ε.Α.Π. από τα Περιφερειακό ή Δημοτικό Συμβούλια λαμβάνονται υπόψη όλα τα Εθνικά
και Κοινοτικά Προγράμματα (Περιφερειακά και Τοπικά), καθώς και οι
χρηματοδοτήσεις από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους προκειμένου να υπάρχει
συντονισμός και συμπληρωματικότητα και να αποφεύγονται προβλήματα
αποσπασματικότητας και κατάτμησης πόρων.
Δικαίωμα
πρότασης για την ένταξη έργων, έχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι και επιλέξιμοι
φορείς με την υποβολή Τεχνικού Δελτίου Έργου. Το Τεχνικό Δελτίο Έργου
αναφέρεται στη σκοπιμότητα, την αναγκαιότητα, την συμπληρωματικότητα και την
ωριμότητα του έργου, στον συνολικό του προϋπολογισμό και το χρονικό του
προγραμματισμό.
Τα έργα και
οι ενέργειες που προτείνονται για ένταξη στα Ε.Α.Π. αξιολογούνται με βάση τη
συμπληρωματικότητα και την ολοκληρωμένη αναπτυξιακή παρέμβαση, σε κάθε περιοχή.
Η διάρθρωση
του Ε.Α.Π., στο πλαίσιο και των ανωτέρω στόχων, περιλαμβάνει τους παρακάτω
άξονες:
α. Μελέτες
και υπηρεσίες.
β.
Περιβάλλον, ποιότητα ζωής και κοινωνική συνοχή.
γ. Υποδομές
και στήριξη της επιχειρηματικότητας και του παραγωγικού περιβάλλοντος
(πρωτογενής, δευτερογενής και τριτογενής τομέας).
δ. Ενίσχυση
και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, κατάρτιση, εκπαίδευση, έρευνα και νέες
τεχνολογίες.
ε. Στήριξη
και ανάδειξη του πολιτισμού και του τουρισμού.
στ. Τεχνική
Υποστήριξη και Δημοσιοποίηση (ελάχιστο 2% και μέγιστο 5%).
Άρθρο 5
Παρακολούθηση
των Ε.Α.Π.:
1.
Για την
παρακολούθηση της πορείας και της απορροφητικότητας των Ε.Α.Π ορίζονται ως
Επιτροπές Παρακολούθησης τα οικεία Περιφερειακά και Δημοτικά Συμβούλια των
δικαιούχων ΟΤΑ. Πρόεδρος της κάθε επιτροπής ορίζεται ο εκάστοτε Περιφερειάρχης
ή Δήμαρχος.
2.
Η Επιτροπή
συνεδριάζει όποτε απαιτείται.
Στις
περιπτώσεις που προκύπτουν προβλήματα στην προώθηση των έργων, η Επιτροπή
Παρακολούθησης αποφασίζει την απένταξη ή την ένταξη νέων έργων.
Οι αποφάσεις
της Επιτροπής Παρακολούθησης λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων
μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. Η Επιτροπή
συνεδριάζει νομίμως όταν υπάρχει πλειοψηφία.
Την ευθύνη
για την σύγκληση της Επιτροπής Παρακολούθησης και την προετοιμασία των
συνεδριάσεων έχει ο πρόεδρος αυτής.
1.
Η Επιτροπή
Παρακολούθησης επικουρείται από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας ή του
Δήμου ή από σύμβουλο διαχείρισης και από Γραμματεία. Οι ανωτέρω μεριμνούν για
την προετοιμασία της τεκμηρίωσης των προτάσεων, των εκθέσεων, της ημερήσιας
διάταξης, των πρακτικών των συνεδριάσεων, των εισηγήσεων και για κάθε άλλο αναγκαίο
και συναφές ζήτημα καθώς και για την ομαλή και σε καθημερινή βάση, ροή του
προγράμματος.
2.
Ο κάθε
δικαιούχος ΟΤΑ αναθέτει, εάν το επιθυμεί, καθήκοντα Συμβούλου Διαχείρισης, με
βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Η αμοιβή του Συμβούλου Διαχείρισης δεν μπορεί να υπερβαίνει
το 1,5% του συνολικού προϋπολογισμού του Ε.Α.Π.
3.
Επιβάλλεται
στους ενεργειακούς Δήμους εισφορά 2% επί των αναλογούντων ποσών, υπέρ του
«Δικτύου Ενεργειακών Δήμων» για την πραγμάτωση των σκοπών του. Η έγκριση των
δαπανών διενεργείται από την οικεία Επιτροπή Παρακολούθησης της έδρας του
Δικτύου.
Άρθρο 6
Ανάθεση και
υλοποίηση μελετών και έργων του Ε.Α.Π.:
Η ανάθεση
μελετών, η δημοπράτηση, η κατασκευή και η επίβλεψη των έργων που εντάσσονται
στο Ε.Α.Π., η προμήθεια υλικών και η σύναψη συμβάσεων δημοσίων υπηρεσιών,
διέπονται από την αντίστοιχη κείμενη νομοθεσία, ανάλογα με τον φορέα
υλοποίησης.
Η υλοποίηση
των τεχνικών έργων του Ε.Α.Π. γίνεται, ανάλογα με τον φορέα υλοποίησης, από τις
τεχνικές υπηρεσίες των Περιφερειών ή Δήμων, εφόσον έχουν την απαραίτητη τεχνική
συγκρότηση και δυνατότητα.
Άρθρο 7
Πληρωμές:
1.
Για την
εκταμίευση οποιουδήποτε ποσού, πρόκειμένου να πληρωθούν εργασίες που
εκτελέσθηκαν στο πλαίσιο του ΕΑΠ συντάσσεται, πέραν των άλλων στοιχείων που
προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία και ειδικό έντυπο πιστοποίησης, στο
οποίο αναφέρονται οι εκτελεσθείσες εργασίες και τα πιστοποιούμενα ποσά. Το
έντυπο αυτό υπογράφεται από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Παρακολούθησης την
Προϊσταμένη Αρχή εκτέλεσης του έργου και θεωρείται από την Επιτροπή Ελέγχου
έργων της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
Τα χρηματικά
ποσά που αφορούν σε εκτελεσθείσες εργασίες οι οποίες πιστοποιούνται με τα
συγκεκριμένα ειδικά έντυπα, μεταφέρονται από τον Ειδικό Λογαριασμό του
δικαιούχου ΟΤΑ που τηρεί η Δ.Ε.Η. Α.Ε., στους φορείς υλοποίησης και με
αποφάσεις των αρμοδίων Οργάνων τους καταβάλλονται στους αναδόχους.
1.
Ορίζονται δύο Επιτροπές Ελέγχου Έργων, μία στις Περιφερειακές Ενότητες
Κοζάνης και Φλώρινας και μία στην Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας. Η κάθε
Επιτροπή Ελέγχου Έργων απαρτίζεται από:
α) τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ως πρόεδρο, β)
εκπρόσωπο του Νομικού Συμβούλου του Κράτους της οικείας Περιφέρειας και γ) έναν
τεχνικό της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Η ως άνω
Επιτροπή μπορεί να ζητήσει από την Προϊσταμένη Αρχή εκτέλεσης του έργου,
οποιοδήποτε στοιχείο κρίνει απαραίτητο προκειμένου να βεβαιώσει τις εργασίες
που εκτελέστηκαν, να προβεί ή να παραγγείλει αυτοψία από υπηρεσία της
Αποκεντρωμένης Διοίκησης της οικείας Περιφέρειας.
Άρθρο 8
Προβολή των
έργων:
Κατά τη
διάρκεια εκτέλεσης όλων των έργων που χρηματοδοτούνται από το Τέλος,
τοποθετούνται τυποποιημένες πινακίδες στις οποίες αναγράφονται απαραιτήτως τα
εξής:
α) Ο τίτλος
του έργου.
β) Χρηματοδότηση
από το ειδικό Τέλος Δ.Ε.Η. Α.Ε.
γ) Ο
ανάδοχος του έργου.
δ) Ο
προϋπολογισμός του έργου.
ε) Το
χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου.
Ο τύπος και
η μορφή της πινακίδας σχεδιάζεται από τη Δ.Ε.Η. Α.Ε. και χρησιμοποιείται ως
πρότυπο για την αναπαραγωγή των πινακίδων από τους φορείς υλοποίησης των έργων.
Άρθρο 9
1.
Η ισχύς της
παρούσας απόφασης αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
2.
Με την θέση
σε ισχύ της παρούσας καταργείται η Υπ. Απόφαση Δ5/ΗΛ/Β/Φ5.179/ 17788/23.9.2005,
ως είχε τροποποιηθεί – συμπληρωθεί με τις υπ’ αριθμ.
Δ5/ΗΛ/Β/Φ.5.179/14921/17.7.2006, Δ5/ΗΛ/Β/Φ.5.179/456/ΟΙΚ.575/08 (ΦΕΚ 12
Β/11-1-2008) και Δ5-ΗΛ/Β/Φ.5.179/ΟΙΚ.28485/12-12-2011 (ΦΕΚ Β’2882/19-12-2011)
Υπ. Αποφάσεις.
3.
Η απόφαση
αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης
Αθήνα,
26-10-2012 Ο Υφυπουργός Α. Παπαγεωργίου
Αναδημοσίευση από: http://www.kozan.gr/?p=50247
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.