ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΥΠΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗ ΤΗΣ «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΤΑΙΠΕΔ)
ΑΝΑΚΤΗΣΗ
ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΤΗΣ «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΥΜΕΔΙ
ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ
ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΗ ΤΗΣ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ 2 ΔΙΣ ΕΥΡΩ
Λίγες ημέρες πριν τις εκλογές η γενική
ασάφεια του πολιτικού σκηνικού και η γενική απροθυμία δέσμευσης για
συγκεκριμένες κατευθύνσεις και σαφείς προτάσεις αφήνει και την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Α.Ε» σε καθεστώς αβεβαιότητας και αοριστίας για το άμεσο μέλλον της. Η μεγάλη
τεχνική εταιρεία της Βόρειας Ελλάδας, έχει αναλάβει για λογαριασμό του δημοσίου
τη διαχείριση της μελέτης, κατασκευής και επίβλεψης έργων 2 δις ευρώ στην
Ελλάδα και στα Βαλκάνια για την επόμενη τριετία, δηλαδή κρατάει στα χέρια της
ανάπτυξη της τάξης του 3%ο ετησίως περίπου!!!
Παρ’ όλα αυτά, η απερχόμενη κυβέρνηση
δεν «πρόλαβε» να ρυθμίσει το θέμα της επανάκτησης της εποπτείας της εταιρείας
από το φυσικό της φορέα το ΥΠΥΜΕΔΙ, ούτε καν να καλύψει την (από αρχές
Φεβρουαρίου) κενή θέση Προέδρου και
Διευθύνοντος Συμβούλου ως όφειλε. Αντ΄
αυτών, πρόλαβε να περάσει κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή (Μεγάλη Τετάρτη) πριν
κλείσει η Βουλή νομοθετική ρύθμιση, με την οποία το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο
Αποκρατικοποιήσεων) καθίσταται πλέον ο απόλυτος και αποκλειστικός κυρίαρχος επί
της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», καθώς αυτό και μόνο αυτό θα διορίσει την νέα
διοίκηση της εταιρείας, το μοναδικό μέλημα της οποίας, θα είναι προφανώς η
εκχώρηση της εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου και όχι βέβαια η κινητοποίηση
των παραγωγικών και υψηλής τεχνογνωσίας δραστηριοτήτων της.
Είναι ευκαιρία και υποχρέωση μας σε
αυτήν την προεκλογική φάση να ζητήσουμε
τα αυτονόητα υπέρ της ανάπτυξης και της διασφάλισης των δικαιωμάτων και
περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού λαού επαναλαμβάνοντας τα ακόλουθα:
1) Η διαχείριση της λειτουργίας,
συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού δεν πρέπει να εκχωρηθεί σε ιδιώτες αλλά να παραμείνει στον
δημόσιο φορέα που τον κατασκεύασε, την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ», καθώς αυτή είναι η βέλτιστη
λύση προκειμένου και το κράτος να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμα σημαντικά έσοδα και
να διασφαλιστεί η οικονομική, ασφαλής και αποτελεσματική λειτουργία των υψηλών
προδιαγραφών και απαιτήσεων αυτοκινητοδρόμου.
Επιπλέον, η αναμενόμενη κατακόρυφη
αύξηση του κόστους διοδίων στην Εγνατία Οδό, ώστε να καταστεί ελκυστική για ιδιώτες
επενδυτές, είναι βέβαιο ότι θα ακυρώσει την αναπτυξιακή σκοπιμότητα του αυτοκινητοδρόμου
επιστρέφοντας τη Βόρεια Ελλάδα δεκαετίες πίσω.
2) Η εποπτεία της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ
ΟΔΟΣ Α.Ε» θα πρέπει άμεσα να
επανέλθει πλήρως στον φυσικό της φορέα το ΥΠΥΜΕΔΙ, καθώς μόνο έτσι θα
σταματήσει η απαξίωσή της και θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη συνέχεια των
πολύπλευρων δραστηριοτήτων της στο σύνολο του ελλαδικού χώρου και στα Βαλκάνια.
3) Η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» πρέπει να
συνεχίσει και να αναβαθμίσει το ρόλο της στη διαχείριση των έργων με παραχώρηση
ΜΑΛΙΑΚΟΣ – ΚΛΕΙΔΙ και Ε65 και γιατί όχι και
της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ, ως ο πλέον αξιόπιστος φορέας που έχει την τεχνογνωσία και τη
θέληση να διαχειρισθεί αποτελεσματικά, γρήγορα
και προς το συμφέρον του
ελληνικού λαού την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των ιδιωτικοποιημένων
αυτοκινητόδρομων της ευρύτερης περιοχής της Βορείου και Κεντρικής Ελλάδας.
4) Η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» πρέπει να υποστηριχθεί
στο έργο της για μελέτη, δημοπράτηση, επίβλεψη και υλοποίηση των
δημόσιων έργων 2 δις ευρώ που έχει αναλάβει μέσω ΕΣΠΑ ή προγράμματος δημοσίων
επενδύσεων στη Βόρεια Ελλάδα και στα Νησιά, καθώς η υλοποίηση των παραπάνω
έργων θα συμβάλλει αποφασιστικά στην περιβόητη και πολυπόθητη ανάπτυξη.
Υποστήριξη στο έργο της σημαίνει :
-Nα
ορισθεί με διεθνή διαγωνισμό και πολυετή σύμβαση ένας υψηλού επίπεδου και
κύρους Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, ισχυρός και ανεξάρτητος από τη
κομματική κηδεμονία.
-Διοίκηση ευέλικτη, θαρραλέα και
καινοτόμα που θα αναδιοργανώσει την εταιρεία ώστε να προσαρμοσθεί και να
συγκεντρώσει τις καλύτερες δυνάμεις της στην βέλτιστη υλοποίηση των έργων που
έχει αναλάβει.
-Κυβέρνηση που να είναι αρωγός στις
προσπάθειες της εταιρείας να αναλαμβάνει και να εκτελεί πετυχημένα έργα στο
Εξωτερικό.
-Κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις
προκειμένου το επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό της να μπορεί να αναλάβει τους
πολλαπλούς ρόλους που απαιτούνται σε μεγάλες αποστάσεις από την έδρα της.
Σήμερα που είναι η ώρα της επιλογής της
καλύτερης δυνατής πολιτικής εξόδου από την κρίση, πιστεύουμε ότι αυτή η επιλογή
θα πρέπει να στηρίζεται στη θεώρηση των αναγκών της πραγματικής ζωής , να
απαντά και να λύνει τα πραγματικά προβλήματα, να υποστηρίζει τους ικανούς
φορείς που θα στηρίξουν αυτή την προοπτική εξόδου. Με πολύ δουλειά, με τεχνογνωσία,
με ευελιξία και εμπειρία, προς το συμφέρον του λαού, με την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ»
δυνατή στην πρώτη γραμμή των δημοσίων έργων της χώρας και των Βαλκανίων.
Θεσσαλονίκη, 3 ΜΑΙΟΥ
2012
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ Συλλόγου Εργαζομένων της
Εγνατίας Οδού Α.Ε.
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΤΕΟ Ο
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΕΤΕΟ
Δημήτρης
Σημαιοφορίδης Γρηγόρης Κολπονδίνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.