Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Λειτουργία διαδικτυακού τόπου για τις υπηρεσίες που προσφέρει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους



Θέμα: Λειτουργία διαδικτυακού τόπου για τις υπηρεσίες που προσφέρει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους
Σύμφωνα με αναρτημένη στο διαδίκτυο ανακοίνωση, στις 1/3/2011, γνωστοποιείται ότι:
Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Γ.Λ.Κ. (Κάνιγγος 29) ΔΕΧΕΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 08.00-14.30, ΣΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ, ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΓΕΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ. ΓΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΜΟΝΟ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΕΜΠΤΗ 11.30-14.30.
Σε μια προσπάθεια εξομάλυνσης της δυσμενούς κατάστασης που επικρατεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) εξαιτίας της έλλειψης του απαραίτητου στελεχιακού δυναμικού και προκειμένου να εξυπηρετηθούν αποτελεσματικότερα και ταχύτερα οι συναλλασσόμενοι, η σημερινή διοίκηση του Υπουργείου Οικονομικών έλαβε την απόφαση, προς τη σωστή κατεύθυνση, να γνωστοποιήσει με σχετικό δελτίο τύπου την 5η Οκτωβρίου 2012 τους Δημοσίους Υπαλλήλους και Λειτουργούς εν ενεργεία και συνταξιούχους (πολιτικούς και ένστολους), ότι από την 12η Οκτωβρίου 2012 το Υπουργείο Οικονομικών θέτει στην υπηρεσία των παραπάνω ενδιαφερομένων τον διαδικτυακό τόπο με ηλεκτρονική διεύθυνση: https://portal.gsis.gr/portal/page/portal/SYNTMIST, καθώς και ένα σύνδεσμο μέσω της κεντρικής σελίδας του Υπουργείου Οικονομικών www.minfin.gr πατώντας από το δεξί μενού την επιλογή:  Γενικό Λογιστήριο του Κράτους Μισθοί-Συντάξεις,   προκείμένου οι ως ανωτέρω ενδιαφερόμενοι να αναζητούν πληροφοριακό υλικό για τις συντάξεις τους. Επιπλέον, με το συγκεκριμένο δελτίο γνωστοποιείται ότι από την 30η Οκτωβρίου 2012 υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας της αιτήσεως συνταξιοδότησης μέσω των προαναφερθέντων διαδικτυακών τόπων.
Μέχρι στιγμής οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος εκ των Δημοσίων Υπαλλήλων και Λειτουργών εν ενεργεία και συνταξιούχων (πολιτικών και ενστόλων) που επιθυμεί να λάβει οποιαδήποτε πληροφορία για την πορεία της σύνταξής του ή να λάβει κάποια εξειδικευμένη πληροφορία ή να καταθέσει δικαιολογητικά για λόγους επίσπευσης της απονομής σύνταξης ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο, πρέπει να επιχειρήσει είτε τηλεφωνική επικοινωνία, είτε να παραβρεθεί αυτοπροσώπως κατά τις επιτρεπτές ημέρες για το κοινό, δηλαδή Δευτέρα 11.30-14.30 και Πέμπτη 11.30-14.30, είτε να χρησιμοποιήσει το δικαίωμα της νόμιμης εκπροσώπησης από δικηγόρο.
Σε συνέχεια των παραπάνω παρακαλώ σημειώστε τις εξής παρατηρήσεις: Μέχρι την παρούσα 23η Ιανουαρίου 2013 ο διαδικτυακός τόπος που αναφέρθηκε παραπάνω δεν είναι λειτουργικός καθώς οι συναλλασσόμενοι δεν είναι σε θέση να ενημερωθούν για την πορεία της σύνταξης ή τις πιθανές ημερομηνίες διεκπεραίωσης του εφάπαξ ή για οποιαδήποτε ζήτημα εν ενεργεία υπαλλήλων, ενώ δε δίνονται στατιστικές πληροφορίες για τον αριθμό των υποθέσεων που διεκπεραιώνονται καθημερινά από το Γ.Λ.Κ. Έπειτα από καταγγελίες πολλών πολιτών η τηλεφωνική επικοινωνία με τους αρμόδιους υπαλλήλους του Γ.Λ.Κ. είναι αδύνατη, τόσο κατά τις μέρες εξυπηρέτησης του κοινού, ήτοι τη Δευτέρα και Πέμπτη 11.30-14.30, όσο και κατά τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας που η είσοδος δεν είναι επιτρεπτή στο κοινό, ήτοι την Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή.  Η δυνατότητα του κοινού να επισκεφτεί το Γ.Λ.Κ. μόνο κατά τις ημέρες Δευτέρα και Πέμπτη 11.30-14.30 καθιστά αδύνατη την εξυπηρέτηση καθώς υπάρχει πλήθος συνωστισμού με αποτέλεσμα να μην αρκεί η μια επίσκεψη προκειμένου κάποιος να εξυπηρετηθεί. Αναλογιστείτε τη δυσχερή θέση των ατόμων που προέρχονται από την επαρχία οι οποίοι υποχρεώνονται να επωμιστούν το δυσβάσταχτο κόστος της μετακίνησης στην Αθήνα, με αμφίβολο το ενδεχόμενο να εξυπηρετηθούν με μια μόνο επίσκεψη με αποτέλεσμα να χρειαστεί να φύγουν και να επιστρέψουν για να εξυπηρετηθούν μετά από λίγες μέρες ή να επωμιστούν το κόστος της διαμονής. Επιπλέον, το δικαίωμα της νόμιμης εκπροσώπησης από δικηγόρο, καθιστά μια επιπλέον αγκύλωση για τους συναλλασσόμενους, καθώς στο σύνολό τους είναι άτομα που περιμένουν κατά μέσο όρο 2 χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος της νόμιμης εκπροσώπησης από δικηγόρο.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1)                  Πότε προτίθεται να θέσει επίσημα σε κανονική λειτουργία το διαδικτυακό τόπο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, όπως αναφέρεται παραπάνω, προκειμένου να δοθεί μια άμεση και δίκαιη λύση στο πρόβλημα της εξυπηρέτησης των συναλλασσόμενων;
2)                  Σκοπεύει να αλλάξει το πρόγραμμα κοινού ώστε οι επιτρεπτές μέρες να γίνουν διαδοχικές προκειμένου οι συμπολίτες μας από την επαρχία, οι οποίοι παρά τη διαδικτυακή εξυπηρέτηση θα χρειάζονται επιπλέον πληροφορίες με αποτέλεσμα να καθίσταται αναγκαία η φυσική παρουσία τους στο Γ.Λ.Κ., ώστε ακόμη και στην περίπτωση που δε θα εξυπηρετούνται τη μια μέρα να επιβαρύνονται μόνο με το κόστος της μιας διανυκτέρευσης;
3)                  Προτίθεται να ενισχύσει το Γ.Λ.Κ με τον απαιτούμενο και αναγκαίο αριθμό υπαλλήλων για την καλύτερη και άμεση εξυπηρέτηση του κοινού, περιφρουρώντας τόσο τα δικαιώματα των εργαζομένων του Γ.Λ.Κ. για καλύτερες συνθήκες εργασίας, όσο και των πολιτών της επαρχίας;
4)                  Προτίθεται να δώσει αρμοδιότητες στα ΚΕΠ προκειμένου να εξυπηρετηθούν όσοι δεν διαθέτουν ικανότητα χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή;

Αθήνα 23/1/2013
Ο ερωτών Βουλευτής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.