Η έναρξη της φετινής σχολικής
χρονιάς βρήκε , εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και το σύνολο της ελληνικής
κοινωνίας στα όρια των αντοχών τους.
Η επιβαλλόμενη από την ξενόφερτη
Τρόικα πολιτική της κυβέρνησης γεννά και νέες στρατιές ανέργων και ανθρώπων που
«ζουν» κάτω από το όριο της φτώχιας.
Οι φοροεπιδρομές που εξαπολύει
κατά μισθωτών και συνταξιούχων (του εύκολου δηλαδή στόχου) η κυβέρνηση
εντείνουν τα τεράστια προβλήματα που έχει επιφέρει η συνεχιζόμενη άγρια
περικοπή μισθών και συντάξεων των τελευταίων ετών.
Ο εφιάλτης της απόλυσης καραδοκεί
για χιλιάδες εργαζόμενους και έχει, πλέον, χτυπήσει και το χώρο της εκπαίδευσης
διαψεύδοντας τις διαβεβαιώσεις ότι οι ευαίσθητοι τομείς της παιδείας και της
υγείας θα εξαιρούνταν για να μη στερηθεί ο ελληνικός λαός τη στοιχειωδώς σωστή
παροχή των δύο πολύτιμων αυτών αγαθών.
Το πρώτο κουδούνι στο σχολείο
ήχησε με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να βρίσκονται στο φάσμα της διαθεσιμότητας
–κινητικότητας και άλλους να μετατάσσονται από τη Β/θμια στην Α/θμια εκπαίδευση
για να «σωθούν». Μια νέα πραγματικότητα, δίχως εκπαιδευτικό προγραμματισμό και
σχεδιασμό αλλά με κριτήρια οικονομικού –λογιστικού χαραχτήρα, διαμορφώνεται.
Μια νέα πραγματικότητα δίχως ούτε ένα μόνιμο διορισμό φέτος στην εκπαίδευση,
δίχως χιλιάδες αναπληρωτές που ενώ είναι απολύτως απαραίτητοι για να
λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο δεν προσλαμβάνονται (δηλαδή απολύονται) επειδή
πολύ απλά δε «χωρούν» στα σχέδια της Τρόικα.
Βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη
εβδομάδα «λειτουργίας» των σχολείων και η κατάσταση είναι πραγματικά τραγική.
Τα «ανοιχτά» σχολεία λειτουργούν κάτω από συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες με
εκπαιδευτικούς να διδάσκουν σε 5 και 6 σχολεία.
Το Υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο που εξέδωσε χθες, προχώρησε στην απροκάλυπτη καταστρατήγηση εκπαιδευτικών
κατακτήσεων όπως ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και ο θεσμός του Ολοήμερου
Σχολείου. Ήταν ένα ακόμη ολέθριο βήμα
της πολιτικής ηγεσίας στην κατεύθυνση της διάλυσης του δημόσιου σχολείου.
Η αναλογία αριθμού μαθητών ανά τμήμα καθορίστηκε σε 1:25 μετά από
πολυετείς αγώνες της Ομοσπονδίας των δασκάλων, το 2006. Η ΚΥΑ που χθες υπογράφηκε
επαναφέρει, με τον πλέον απαράδεκτο τρόπο, το αντιπαιδαγωγικό καθεστώς του «συνωστισμού» πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών
σε αίθουσες, που σε πλήθος περιπτώσεων, είναι πολύ μικρές και ανεπαρκείς ακόμη
και για 25 μαθητές. Η επίκληση «εξαιρετικών» περιπτώσεων για αύξηση του
αριθμού των μαθητών έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το εκπαιδευτικό αίτημα για
περαιτέρω μείωση της αναλογίας μαθητών ανά εκπαιδευτικό, αφού στις σχολικές
τάξεις φοιτούν πολλοί μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, με τις
όποιες παιδαγωγικές και μαθησιακές δυσλειτουργίες.
Με την ίδια αντιπαιδαγωγική
αντίληψη η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ
προχωρά και στο ξεθεμελίωμα του θεσμού του Ολοήμερου σχολείου, θεσμού με παιδαγωγική
και κοινωνική διάσταση. Εδώ οι
αλχημείες δεν έχουν τέλος. Προκειμένου να χαρακτηριστούν εκπαιδευτικοί
ως λειτουργικά υπεράριθμοι και να μετατραπούν σε ευέλικτο προσωπικό για την
κάλυψη των κενών, που το Υπουργείο όφειλε να καλύψει με προσλήψεις μόνιμων κι
αναπληρωτών εκπαιδευτικών, θυσιάζονται
οι ανάγκες των μαθητών και θεσμοί
γκρεμίζονται αντί να ενισχύονται. Οι οδηγίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου
αποκαλύπτουν την αδυναμία της για σωστό προγραμματισμό που οδηγεί σε
καταστροφικές κινήσεις πανικού.
Οι εκπαιδευτικοί ,από την άλλη
πλευρά, περιμένουν να μάθουν με ποια αντιεκπαιδευτική, παράνομη κι αυταρχικού
χαρακτήρα απόφαση θα βρεθούν ως «πλεόνασμα» σε κάποιο σχολείο κάποιου άλλου
ΠΥΣΠΕ απ' αυτό στο οποίο ανήκουν κι εργάζονται εδώ και χρόνια.
Οραματιζόμαστε και διεκδικούμε
δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά με υποστηρικτικές δομές (Τμήματα
ένταξης, Παράλληλη στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία), αναλυτικό πρόγραμμα που να
αντιστοιχεί στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών, κτιριακές υποδομές
(χώρους άθλησης και πολιτιστικών δράσεων, βιβλιοθήκες, σύγχρονο τεχνολογικό
εξοπλισμό) που να στηρίζεται από το δημόσιο προϋπολογισμό κι όχι από χορηγούς
που θέλουν να διαφημιστούν. Και φυσικά δεν θέλουμε οι γονείς των παιδιών μας
που χάνουν τις δουλειές τους, που μειώνεται συνεχώς το εισόδημά τους από φόρους
και χαράτσια να είναι αυτοί που θα συνεισφέρουν για να μπορέσει να
λειτουργήσει.
Οραματιζόμαστε ένα σχολείο έτοιμο
να ξεκινά τη λειτουργία του χωρίς το άγχος των καυσίμων, των εποπτικών υλικών
και γενικότερα εξασφαλισμένες τις απαραίτητες πιστώσεις για τις λειτουργικές και
εκπαιδευτικές δαπάνες.
Ο αγώνας μας είναι αγώνας για τη
μόρφωση των μαθητών μας και την εργασία μας, είναι αγώνας για την υπεράσπιση
δημόσιων αγαθών όπως υγεία και κοινωνική πρόνοια, είναι αγώνας στο πλευρό του
λαού μας.
Σε τοπικό επίπεδο:
Τα σχολεία ξεκίνησαν τη
λειτουργία τους με καθυστέρηση στην στελέχωση τους εξ αιτίας της ανοργανωσιάς
και των παλινωδιών του ΥΠΑΙΘ. Τα ολοήμερα τμήματα είναι στελεχωμένα μόνο με
δασκάλους και ελάχιστους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων κυρίως γυμναστές και
πληροφορικούς. Είναι άγνωστο αν και πότε θα τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί
ειδικοτήτων. Και οι εκπαιδευτικοί
ειδικοτήτων που ήδη έχουν τοποθετηθεί βρίσκονται σε ένα διαρκή αγώνα
δρόμου από σχολείο σε σχολείο με μεγάλο οικονομικό κόστος και βέβαια τους
κινδύνους με τη συνεχή κίνηση στους δρόμους.
Παραμένουν τα κενά στα τμήματα
ένταξης και στις παράλληλες στηρίξεις με άγνωστο χρόνο διορισμών εκπαιδευτικών
ειδικής αγωγής.
Εξ αιτίας της ανοργανωσιάς του
ΥΠΑΙΘ συνάδελφοι εργάζονται με το φόβο της υποχρεωτικής μετακίνησής σε άλλο
νομό.
Μετακινήσεις των μαθητών γίνονται
κανονικά με τα λεωφορεία μετά και την παράταση των συμβάσεων με πρόβλημα όμως
στις μεταφορές με τα ταξί.
Εκκρεμούν κτιριακές συντηρήσεις
και παρεμβάσεις σε σχολεία και θα τεθούν στο Δήμαρχο σε συνάντηση με το Δ.Σ.
Το 4 Δ.Σ. δε λειτούργησε ούτε
φέτος με αποτέλεσμα τον πιθανή κατάργησή του την επόμενη χρονιά.
Πολλά σχολεία δεν έχουν πετρέλαιο
και ελπίζουμε να μη δείξει την ίδια ανοργανωσιά που έδειξε και πέρσι.
Στην περιοχή μας έγιναν πολλές
συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων με την επιχειρηματολογία την καλύτερης
εκπαίδευσης στους μαθητές. Αν συνυπολογίσουμε την ΚΥΑ για 28 μαθητές και την τάση για περαιτέρω συγχωνεύσεις τότε
χάνεται κάθε έννοια παιδαγωγικού ερείσματος, αφού θα δημιουργηθούν πληθωρικά
τμήματα και υποβιβασμοί σχολικών μονάδων.
Για το Δ.Σ του Συλλόγου
Εκπαιδευτικών Π.Ε. Φλώρινας ο πρόεδρος
Γιώργος Ρίσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.