Κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς φοιτητές σε 4-5 χρόνια και να κλείσουν.
«Υπάρχει
κίνδυνος λειτουργίας, του προγράμματος σπουδών των φοιτητών μας. Η πρακτική
άσκηση, η οποία είναι καταγεγραμμένη στο πρόγραμμα σπουδών των Παιδαγωγικών
τμημάτων και της Δημοτικής εκπαίδευσης και των Νηπιαγωγών δεν μπορεί να
υλοποιηθεί.
Πρακτικά δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα σπουδών» επεσήμαναν οι καθηγητές των παιδαγωγικών τμημάτων
στη συνέντευξη τους της 22.10.13.
Στα
παιδαγωγικά μας τμήματα υπάρχουν δύο σοβαρά θέματα αυτό των αποσπασμένων εκπαιδευτικών και το μέλλον των παιδαγωγικών τμημάτων αφού
αλλάζει το επιστημονικό πεδίο και ουσιαστικά η ταυτότητα των τμημάτων. Με τον
νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση, τα Παιδαγωγικά τμήματα είναι ένας ξεχωριστός
κύκλος, ο 5ος κύκλος, όπου οι υποψήφιοι μαθητές που θέλουν να πάνε
στα Παιδαγωγικά τμήματα θα πρέπει να επιλέξουν μόνο αυτόν τον κύκλο και δεν
μπορούν να πάρουν άλλους κύκλους των θετικών ή των ανθρωπιστικών σπουδών.
Είναι βέβαιο ότι
μετά από 4-5 χρόνια, θα ψάχνουμε
υποψήφιους μαθητές για τα παιδαγωγικά τμήματα και μοιραία τα πρώτα που θα
στερέψουν από φοιτητές θα είναι τα παιδαγωγικά τμήματα της Φλώρινας, γεγονός που
θα οδηγήσει στο βέβαιο επερχόμενο θάνατο των παιδαγωγικών τμημάτων.
Να επισημάνουμε
ότι το πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που δεν
έχει πρύτανη.
Στη συνέντευξη
τους κάνουν έκκληση προς όλους τους
φορείς να αντιδράσουν «δυναμικά», η
τοπική κοινωνία, ο Περιφερειάρχης, οι Δήμαρχοι, οι πνευματικοί φορείς , οι
σύλλογοι, όλοι θα πρέπει να αντιδράσουμε δυναμικά και να ενημερώσουμε το
υπουργείο γι’ αυτό το εγκληματικό, θα έλεγα , λάθος.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ, Κοσμήτορας Παιδαγωγικής σχολής Φλώρινας
Η
σύνοδος των παιδαγωγικών τμημάτων θεωρώντας ότι τα παιδαγωγικά τμήματα της
χώρας βρίσκονται σε κρίσιμη καμπή σχετικά με το μέλλον τους, αποφάσισε την
πραγματοποίηση ανοικτών γενικών συνελεύσεων για την Τρίτη 22 Οκτωβρίου2013 .
Στο
πλαίσιο αυτό οι πρόεδροι των τμημάτων και οι φοιτητές έδωσαν συνέντευξη τύπου
στην οποία ανέφεραν τα εξής:
«Σήμερα
καλέσαμε μια συνέλευση της παιδαγωγικής
σχολής για να ενημερώσουμε σε θέματα κρίσιμα σε σχέση με τα παιδαγωγικά
τμήματα μετά από συνάντηση που έγινε το Σαββατοκύριακο, Πανελλήνια στα Ιωάννινα της Συνόδου των
Προέδρων και των Κοσμητόρων . Θέλω να πω ότι σήμερα αυτή την ώρα σε όλα τα
παιδαγωγικά τμήματα που είναι 18 με 19 σε όλη την Ελλάδα, γίνεται αυτή η
διαδικασία, δηλαδή συνελεύσεις σχολής, γίνονται συνεντεύξεις τύπου για την
ενημέρωση για κρίσιμα θέματα που αφορούν τα παιδαγωγικά τμήματα ανά την Ελλάδα.
Θα
αναφερθώ σ’ αυτό το πιο σημαντικό για
την τρέχουσα κατάσταση, είναι το θέμα των αποσπασμένων εκπαιδευτικών. Ένα
δεύτερο σημαντικό θέμα είναι η θέση των παιδαγωγικών τμημάτων και το μέλλον των
παιδαγωγικών τμημάτων, όπως τονίστηκε στη σύνοδο, που αφορά την ένταξη των
παιδαγωγικών τμημάτων σε ένα νέο κύκλο σπουδών, κατά τις πανελλήνιες εξετάσεις,
στον 5ο κύκλο σπουδών. Άμεσα ,όμως αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα
λειτουργίας , γι’ αυτό λέμε ότι υπάρχει κίνδυνος λειτουργίας, του προγράμματος
σπουδών των φοιτητών μας. Η πρακτική άσκηση , η οποία είναι καταγεγραμμένη στο
πρόγραμμα σπουδών των Παιδαγωγικών τμημάτων και της Δημοτικής εκπαίδευσης και
των Νηπιαγωγών. Οι φοιτητές πηγαίνουν στα σχολεία και κάνουν πρακτική
άσκηση. Αυτή η διαδικασία τους κάνει έμπειρους εκπαιδευτικούς. Η πρακτική άσκηση είναι η γέφυρα μεταξύ
Πανεπιστημίου και πράξης. Δηλαδή το
Πανεπιστήμιο εφαρμόζει στη πράξη και εκπαιδεύει τους εκπαιδευτικούς. Γι’ αυτό τον λόγο είναι απαραίτητοι οι
ενδιάμεσοι άνθρωποι, δηλαδή οι άνθρωποι της πράξης που θα έχουν όμως σχέση και
με το Πανεπιστήμιο. Αυτό το κάνουν οι αποσπασμένο εκπαιδευτικοί. Αυτός ο θεσμός καρκινοβατούσε όλα αυτά τα
χρόνια, δηλαδή χρειαζόμασταν περισσότερους και είχαμε λιγότερους. Και φέτος
αυτό ο θεσμός αποκόβεται ξαφνικά, δηλαδή
το υπουργείο δήλωσε ότι κανένας αποσπασμένος δεν θα έρθει. Στη συνέχεια μας έστειλε έναν και πρακτικά
δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε το πρόγραμμα σπουδών. Αυτό είπαμε στους φοιτητές, αυτό ανακοινώσαμε στους συναδέλφους,
ότι είμαστε σε κίνδυνο να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα σπουδών, είμαστε από τα λίγα
Πανεπιστήμια που λειτουργούν ανά την Ελλάδα, γιατί τα υπόλοιπα
Πανεπιστήμια πολλά είναι κλειστά λόγω
των κινητοποιήσεων των διοικητικών. Εμείς δεν έχουμε τέτοιο πρόβλημα γιατί δεν
θίχτηκαν οι διοικητικοί μας αλλά θα έχουμε το πρόβλημα των αποσπασμένων
εκπαιδευτικών, γι αυτό κάνουμε έκκληση προς όλους τους φορείς τους υπεύθυνους
και τους τοπικούς και τους κρατικούς να μην πάμε σε μια ανωμαλία, σε ένα
κλείσιμο του Πανεπιστημίου γι’ αυτή την αβλεψία και τη θεωρώ αβλεψία. Δεν είναι ορθολογικό μέτρο, εμείς είμαστε υπέρ
των ορθολογικών μέτρων , για μας είναι απαραίτητοι οι αποσπασμένοι
εκπαιδευτικοί, δεν έρχονται για να περάσουν την ώρα τους. Κάπου αλλού υπάρχουν
οι εκπαιδευτικοί που περνούν την ώρα τους , δυστυχώς, αλλά δεν αφορά αυτό είναι
θέμα λειτουργίας του Πανεπιστημίου να το καταλάβουν καλά και να λυθεί αυτό το
πρόβλημα που έχουμε τώρα, δεν θέλω να μακρηγορήσω αυτό είναι το άμεσο μας
πρόβλημα συν όλα τα άλλα τα οποία αυτή τη στιγμή δεν κινδυνεύουν να σταματήσουν
την λειτουργία του Πανεπιστημίου μας.
ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΦΩΤΙΑΔΗΣ, πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος στη Φλώρινα
Είμαστε
εδώ για να ενημερώσουμε του
συμπολίτες μας της Φλώρινας και της Δυτικής Μακεδονίας , ότι το Πανεπιστήμιο
της Δυτικής Μακεδονίας κινδυνεύει πραγματικά
με τα νέα μέτρα που παίρνει το Υπουργείο Παιδείας. Με τον νόμο που ψήφισε τα Παιδαγωγικά τμήματα
να είναι ένας ξεχωριστός κύκλος, ο 5ος κύκλος, όπου οι υποψήφιοι
μαθητές που θέλουν να πάνε στα Παιδαγωγικά τμήματα θα πρέπει να επιλέξουν μόνο
αυτόν τον κύκλο και δεν μπορούν να πάρουν άλλους κύκλους των θετικών ή των
ανθρωπιστικών σπουδών. Είναι βέβαιο ότι μετά από τρία χρόνια, θα ψάχνουμε
υποψήφιους μαθητές για τα παιδαγωγικά τμήματα και μοιραία από τα πρώτα που θα
στερέψουν από φοιτητές θα είναι τα παιδαγωγικά τμήματα της Φλώρινας. Η τοπική κοινωνία θα έλεγα δεν αντέδρασε
δυναμικά, όταν πήραν από εδώ το τμήμα Βαλκανικών Σπουδών και το μεταφέρανε
Θεσσαλονίκη, υπάρχει ο σοβαρός κίνδυνος.
Γι’
αυτό θα πρέπει δυναμικά και η τοπική κοινωνία εδώ, ο Περιφερειάρχης, οι
Δήμαρχοι, οι πνευματικοί φορείς , οι σύλλογοι, όλοι θα πρέπει να αντιδράσουμε
δυναμικά και να ενημερώσουμε το υπουργείο γι’ αυτό το εγκληματικό, θα έλεγα ,
λάθος. Εκτός ,αν θέλουν συνειδητά να
συρρικνώσουν τα παιδαγωγικά τμήματα, να μειώσουν τα παιδαγωγικά τμήματα και
βρήκαν αυτό τον τρόπο. Μία δεύτερη
πρόταση που κάνω είναι ότι όλα τα Πανεπιστήμια της Ελλάδας έχουνε δικούς τους
πρυτάνεις εκλέγονται και διοικούνται από τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και
τους φοιτητές, είμαστε το μοναδικό, και το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Πατρών είναι
πλέον αυτοδύναμο και προχωρεί στην εκλογή του Πρύτανη και των Αντιπρυτάνεων. Οι
μόνοι που δεν έχουμε και δεν θα έχουμε πρύτανη
απ’ ότι φαίνεται για πολλά χρόνια ακόμη είμαστε εμείς, οι οποίοι πρέπει
να πω σ’ αυτό το Αθηναϊκό Κράτος μας αντιμετωπίζουν ς ιθαγενείς και είμαστε
εκτός του Ελλαδικού χώρου.
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
ΒΑΜΒΑΚΙΔΟΥ, πρόεδρος Τμήματος Νηπιαγωγών
Μεταφέρω τα θέματα, όπως είπε και ο κ.
Φωτιάδης από την σύνοδο προέδρων και κοσμητόρων σε πανελλήνια εμβέλεια στις 12
και 13 Οκτωβρίου στα Γιάννενα. Είναι Πανελλήνια η σημερινή κινητοποίηση, δεν
είναι τοπικού χαρακτήρα. Τοπικό είναι
ότι είναι και εθνικό όπως λέμε, είναι
πανελλήνια αυτή τη στιγμή και όλα τα
παιδαγωγικά τμήματα, παιδαγωγικές σχολές έχουμε τα ίδια προβλήματα.
Το βασικότερο είναι ότι αλλάζει η
ταυτότητα μας, όσον αφορά στην παραγωγή δασκάλων και παιδαγωγών, ότι έχουμε
προβλήματα με τη πρακτική άσκηση εκεί είναι τοπικό το θέμα, γιατί κάθε
πανεπιστήμιο έχει διαφορετική δομή στη πρακτική άσκηση και πανελλήνια ενιαίο το
ζήτημα των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, οπού εκεί υπάρχουν νέες προτάσεις από
τον νόμο που δεν έχουν εφαρμοστεί και δεν μπορούμε να τις υλοποιήσουμε.
Το
ζήτημα είναι να ανοίξουμε επιστημολογικά το θέμα μέσα στα Πανεπιστήμια στις
Παιδαγωγικές σχολές και κυρίως να καταλάβουν οι φοιτητικοί σύλλογοι, το θέμα
που προκύπτει για το κύρος των πτυχίων τους αλλά και για την φετινή χρονιά αν
θα μπορέσουν να έχουν πτυχία ή όχι χωρίς την πρακτική άσκηση. Σας καλέσαμε εδώ
σήμερα με αυτή την πανελλήνια κινητοποίηση, ως παιδαγωγική σχολή κατ’ αρχήν και
ζητούμε την υποστήριξη και το άνοιγμα αυτής της συζήτησης με τους τοπικούς
φορείς και τα πολιτικά πρόσωπα που εμπλέκονται ευρύτερα στο Πανεπιστήμιο.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΝΔΡΕΟΥ, Καθηγητής και
Κοσμήτορας της σχολής Καλών Τεχνών
Θεωρώ ότι το Υπουργείο Παιδείας λειτουργεί το
τελευταίο χρονικό διάστημα, τιμωρητικά απέναντι στα ανώτατα εκπαιδευτικά
ιδρύματα και ένα από τα μέτρα που υιοθετεί αυτή τη στιγμή σε συνάρτηση με την
απόδοση καταλόγων ή μη για τη διαθεσιμότητα.
Τιμωρεί με κάθε τρόπο τα Πανεπιστήμια, ένα
μέτρο είναι η μη απόσπαση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποτελούν το οξυγόνο για
την λειτουργία στα Παιδαγωγικά τμήματα είναι ένα μέτρο το οποίο έρχεται και
επανέρχεται ανάλογα με τις περιστάσεις που κάθε φορά που προτάσσει το Υπουργείο
Παιδείας. Αυτή η στάση θα δημιουργήσει
τεράστια προβλήματα στα προγράμματα σπουδών αλλά και στα πτυχία των φοιτητών
και το δεύτερο στοιχείο το οποίο αφορά τα παιδαγωγικά τμήματα πανελλαδικά είναι
η διαφοροποίηση τους ως προς το επιστημονικό πεδίο, γεγονός που οδηγήσει στο
βέβαιο επερχόμενο θάνατο των παιδαγωγικών τμημάτων στα επόμενα 4-5 χρόνια .
Είναι λοιπόν δύο ζητήματα τα οποία αφορούν τα παιδαγωγικά ζητήματα αλλά αφορούν
και τις κοινωνίες που τα περιβάλλει με την έννοια υπερθεματίζοντας και την
τοποθέτηση του κ. Φωτιάδη, η στάση της κοινωνίας της Φλώρινας και στη Δ.
Μακεδονία απέναντι στα ανώτατα
εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να διαφοροποιηθεί και να είναι πιο συστηματική
και πιο ουσιαστική.
ΚΑΤΣΙΚΑΝΗ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ, Πρόεδρος του φοιτητικού συλλόγου Νηπιαγωγών
Ο
φοιτητικός σύλλογος νηπιαγωγών βλέποντας ,ότι την φετινή χρονιά τα πράγματα
φαντάζουν δυσοίωνα, τόσο γιατί δεν έχει εξασφαλιστεί στο Πανεπιστήμιο μας η
δωρεάν σίτιση καθώς και για τον διορισμό
των αποσπασμένων εκπαιδευτικών για την πρακτική άσκηση, που αποτελεί τον
συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο Νηπιαγωγείο και τον φοιτητή.
Ο φοιτητικός μας σύλλογος προτείνει την άμεση
πρόσληψη αποσπασμένων καθηγητών με ειδικότητα στην πρακτική άσκηση, ώστε να
μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του αριθμού των νηπίων και να δοθεί
άμεσα λύση στο θέμα της σίτισης, ώστε να γίνει δωρεάν για όλους τους φοιτητές.
Έχουμε
παρατηρήσει ότι στο Πανεπιστήμιο της Κοζάνης όλοι οι φοιτητές σιτίζονται δωρεάν,
ενώ στο Πανεπιστήμιο της Φλώρινας κάτω από την ίδια διοίκηση, οι φοιτητές
πληρώνουν και έχουν πάρει δωρεάν μόνο 500 φοιτητές για δωρεάν σίτιση.
Ζητάμε
την καλύτερη ποιότητα των προϊόντων που προμηθεύεται η λέσχη και συνεχείς
ελέγχους από την επιτροπή σίτισης για την υγιεινή της λέσχης.
ΚΛΑΠΑΔΟΡΑΣ
ΗΛΙΑΣ, πρόεδρος του φοιτητικού συλλόγου
του τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης
Εμείς
ως φοιτητικός σύλλογος όπως είπαμε και στη συνέλευση προτείναμε μια μορφή
κατάληψης, όχι όπως γίνεται σε λύκεια που φεύγουν μαθητές και μένουν, το οποίο
φυσικά θέλουμε να το περάσουμε από γενική συνέλευση. Πέρα από αυτά το θέμα με τους αποσπασμένους είναι ένα σημαντικό θέμα που μας καίει. Ειδικά στο Πανεπιστήμιο
μας που έχουμε μια τόσο διευρυμένη πρακτική
άσκηση και γι ‘ αυτό τον λόγο θέλουμε άμεσα την πρόσληψη αποσπασμένων
για να πραγματοποιηθεί κατ’ αρχάς η πρακτική άσκηση όσο καλύτερα γίνεται.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Το πρόβλημα της απόσπασης των εκπαιδευτικών
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας στα τμήματα
είναι πρόβλημα του Πανεπιστημίου της Φλώρινας μόνο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είναι
πανελλήνιο.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: Είναι τραγελαφικό στη βιβλιοθήκη του
Πανεπιστημίου να αποσπώνται 10 εκπαιδευτικοί, όταν είναι αναγκαίοι 2. Δεν
μπορεί να αποσπάει εκπαιδευτικούς στις βιβλιοθήκες. καλά κάνει και αποσπάει εκπαιδευτικούς στις
βιβλιοθήκες και στις Μητροπόλεις και στα Μοναστήρια, ας τα μοιράσει, ας δώσει
και στα Πανεπιστήμια. Εδώ φαίνεται η τιμωρητική διάθεση του Υπουργείου απέναντι
στα « κακά» Πανεπιστήμια, τα οποία δεν τηρούν τις λίστες για την διαθεσιμότητα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πριν ληφθούν αυτές οι αποφάσεις του
Υπουργείου, δεν υπήρξε κάποιος διάλογος ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα και
το Υπουργείο; Και αν ναι οι δικές σας προτάσεις ποιες ήταν ως Πανεπιστήμιο
Δυτικής Μακεδονίας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Κάθε χρόνο το
Υπ. Παιδείας μας ενημερώνει ότι πρέπει να κάνουμε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
της πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που χρειαζόμαστε, για την
πρακτική άσκηση και να πούμε τον αριθμό που χρειαζόμαστε όχι για άλλη δουλειά παρά για τη συμμετοχή τους
στην επιστημονική συνεργασία με τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όπου ο συγκεκριμένος αποσπασμένος δάσκαλος
πηγαίνει στο σχολείο τους φοιτητές, παρακολουθεί κριτικάρει την δουλειά, αφού
πρώτα έρθει σε επαφή με τον ακαδημαϊκό δάσκαλο του μαθήματος. Άρα, η αξιολόγηση
μας βάζει σε μια διαδικασία αξιολόγησης και μπήκαμε σ’ αυτή τη διαδικασία και
είπαμε ότι χρειαζόμαστε 12 άτομα. Χρειαζόμαστε έναν επίσης μαθηματικό για την πρακτική του μαθήματος,
έναν φυσικό για την πρακτική του μαθήματος των φυσικών επιστημών, έναν φιλόλογο
για τα μαθήματα της γλώσσας. Δεν ζητήσαμε εμείς
5 και 10 εκπαιδευτικούς για να τους έχουμε να κάθονται στα γραφεία. Ζητήσαμε τον συγκεκριμένο αριθμό και ενώ κάθε
χρόνο, με καθυστέρηση έστω, μας στέλνανε.
Φέτος
ζήτησαν την αξιολόγηση, στείλαμε τα ονόματα κάτω με αξιολογική σειρά και από
όλα τα παιδαγωγικά τμήματα της Ελλάδας έστειλαν μόνο έναν και αυτόν σε μας. Αλλά παραβιάζοντας όμως την
αξιολόγηση και αντί για τον πρώτο μας έστειλαν τον δεύτερο. Μάλιστα κανονικά
μας είπαν, ότι δεν θα έπρεπε να ανεχθούμε ούτε αυτό κι αν μπορούσαν τον έναν έπρεπε να μας στείλουν τον πρώτο.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι είδους μορφή καταλήψεων θα κάνετε; Είπατε
πριν ότι δεν θέλουμε να κάνουμε κατάληψη όπως τα λύκεια, αλλά πως;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Βασικά θέλουμε
να έχουμε ενεργούς φοιτητές, δηλαδή να
μην πούμε για μια-δυο μέρες και αν το
κάνουμε για μια- δυο μέρες να είναι όλοι
οι φοιτητές, μήπως και καταφέρουμε να πιέσουμε έτσι τα πράγματα έστω και μ΄
αυτό τον τρόπο. Γιατί ως φοιτητικός σύλλογος έχουμε στείλει επιστολές κάτω,
αλλά δεν ξέρω, δεν έχουν διαβαστεί
ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι καθηγητές συμφωνούν μ’ αυτές τις
ενέργειες;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν είναι
δουλειά των καθηγητών να εμπλέκονται, δεν μπορούμε να τους σταματήσουμε.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πιστεύετε ότι η μορφή αυτή αντίδρασης είναι
αποτελεσματική;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
(ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ) Όχι. Τα
Πανεπιστήμια πρέπει να είναι ανοιχτά.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
(ΦΩΤΙΑΔΗΣ) :
Υπήρχε μια πρόταση κι εγώ μάλιστα ήμουν υπέρ αυτής, για να κλείσουμε τα
Πανεπιστήμια , ώστε να ευαισθητοποιηθεί το Υπουργείο, να καταλάβουν, να
ακούσουν ότι είναι αναγκαία η απόσπαση των εκπαιδευτικών και ότι τα μέτρα που
πήραν, εκτός αν τα πήραν συνειδητά για να διαλύσουν τις Παιδαγωγικές Σχολές, ή
να μας φέρουν πάλι στο παλιό εκείνο μοντέλο των Παιδαγωγικών Ακαδημιών της
2ετούς φοίτησης υποβαθμίζοντας τους εκπαιδευτικούς. Δεν ξέρουμε ποια είναι η
φιλοσοφία που επικρατεί στο μυαλό του Υπουργού και των ανθρώπων που
συνεργάζονται μαζί. Εμείς επισημάναμε τον κίνδυνο της υποβάθμισης και μέσα από
την υποβάθμιση είναι σίγουροι αν ισχύσει αυτό το μέτρο, σας λέω με μαθηματική ακρίβεια, ότι μετά από 5 χρόνια δεν θα υπάρχουν
υποψήφιοι δάσκαλοι για τα παιδαγωγικά τμήματα. Κανένας πατέρας δεν θα πει τον
γιό του να επιλέξει τον 5ο κύκλο σπουδών, ο κύκλος των δασκάλων.
Να μην μπορεί δηλαδή από την αρχή να ξέρει ότι θα σπουδάσει μόνο δάσκαλος.
Τίποτα άλλο!
ΕΡΩΤΗΣΗ: κ. Πρόεδρε είπατε ότι θέλετε να έχετε την
στήριξη των τοπικών φορέων, αυτό πως το εννοείτε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα το καταλάβετε
καλύτερα, όταν θα μείνουν και τα άλλα σπίτια σας άδεια. Θα το καταλάβετε
καλύτερα, από τους 500-600 φοιτητές του Βαλκανικών Σπουδών που φύγανε. Γιατί αν αδειάσουν τα υπόλοιπα τμήματα,
λογικά θα έρθει η φυσική φθορά, ο φυσικό ς θάνατος. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι
φοιτητές για τα παιδαγωγικά, θα πουν δεν φταίμε εμείς δεν το επέλεξαν οι
φοιτητές, άρα δεν θα έχουμε φοιτητές σε 5 χρόνια.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ: Άρα
δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους τοπικούς φορείς
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι δεν είπαμε
αυτό, δεν τους το ζητήσαμε τους το ζητάμε τώρα
και τους το ζητάμε γιατί η Παιδαγωγική Σχολή και η σχολή Καλών Τεχνών
που επίσης έχει αποσπασμένους είναι ό, τι έχει η Φλώρινα. Επίσης είναι για το
καλό της Φλώρινας . Διότι η Παιδαγωγική
Σχολή της Φλώρινας έχει μια καλή πρακτική άσκηση , δεν είναι πολυτέλεια να το
πούμε, γιατί ο κόσμος δεν ξέρει. Είναι σαν να κόβει από την Ιατρική τα
πειραματικά νοσοκομεία, σαν να μην παν οι γιατροί στις κλινικές και σαν να
βγάζουμε γιατρούς που να μην πάνε ποτέ σε κλινική. Αυτό σημαίνει υποβάθμιση της
ποιότητας των σπουδών και σ’ αυτό φωνάζουμε.
Μας
θίγει παραπάνω ,γιατί είμαστε ευαίσθητοι, κάνουμε καλή δουλειά, θεωρούμε οι
δάσκαλοι που βγαίνουν από εδώ κάνουν
καλή δουλειά, οι δάσκαλοι μας είναι καλής ποιότητας. Επίσης είναι και το ατού
μας αυτό, όπου πάνε τα παιδιά και στα ιδιωτικά σχολεία και παντού θεωρείται ότι
η Φλώρινα έχει καλή πρακτική άσκηση, μας χτυπάει στο δυνατό μας σημείο, γι’
αυτό μιλάμε παραπάνω και καλούμε και τους τοπικούς φορείς . Γιατί είμαστε μια
τοπική κοινότητα και καλούμε τους τοπικούς φορείς ότι τα χτυπήματα είναι δυνατά
και οι καιροί είναι δύσκολοι
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
(ΑΝΔΡΕΟΥ):
Επιτρέψτε μου να συμπληρώσω στο ζήτημα της κοινωνίας και του Πανεπιστημίου δεν
ξέρω αν το καταγράφετε, αυτό το θέμα το
έχουμε σ’ αυτά τα 20 χρόνια πάμπολλες
φορές. Πέρα από το οικονομικό και το ωφελιμιστικό της σχέσης Πανεπιστήμιο-
τοπικής κοινωνίας θα πρέπει να
πραγματικά να δημιουργηθεί μια τέτοια ώσμωση ανάμεσα στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό
Ίδρυμα και την τοπική κοινωνία η οποία πρέπει να είναι ουσιαστική.
ΕΡΩΤΗΣΗ
(ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ): Την αντίδραση της
κοινωνίας σε όλα αυτά τα χρόνια την
έχετε ζήσει, και η εκτίμηση όλων είναι, μηδενός εξαιρουμένου, ότι αυτή η κοινωνία λειτουργεί μαλθακά έως
αδιάφορα. Εσείς ως Πανεπιστημιακή κοινότητα, έχετε προτάσεις; Έχετε κάποιο
πλάνο δράσης έτσι ώστε να ενεργοποιηθεί αυτή η κοινωνία μαζί με τους φορείς της
για να υπάρξει αυτή η ώσμωση, για να
υπάρχει αποτέλεσμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
(ΑΝΔΡΕΟΥ):
Δεν θα βγάλω ενδεχόμενες δικές μας ελλείψεις , ως προς το ζήτημα της ώσμωσης με
την κοινωνία ,αυτά είναι στοιχεία που αφορούν και τα δύο μέρη. Ενδεχομένως και
η ακαδημαϊκή κοινότητα να έχει κι αυτή τα ελλείμματα της ως προς το στοιχείο
της ώσμωσης. Παρ’ όλα αυτά όμως δεν είναι λίγες οι δράσεις, δεν είναι λίγες οι
ημερίδες. Όλα κοινοποιούνται προς την κοινωνία.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
(ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ):
Γίνονται βήματα σ’ αυτό. Παράδειγμα υπάρχει Η επιτροπή στήριξης του
Πανεπιστημίου. Όπως ξέρετε είχε ιδρυθεί
μία επιτροπή που συνεδρίασε αρκετές φορές και πήρε μέτρα. Έχουν γίνει αρκετές εκδηλώσεις. Το
Πανεπιστήμιο κάλεσε και όπου αφορούσε τους φορείς. Νομίζω ότι υπάρχει σχέση και
αυτή η σχέση είναι σε καλό δρόμο δεν ωφελεί τώρα να αποδίδουμε να λέμε ποιος
κάνει τι δεν κάνει.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
(ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ):
Επιτρέψτε μου να σχολιάσω ότι είναι μόνο
σε ακαδημαϊκό επίπεδο.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ (
ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ):
Δεν είναι μόνο σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Κινητοποιήθηκε αρκετά η κοινωνία όταν επρόκειτο
για το « Αθηνά». Κινητοποιήθηκε η κοινωνία, η επιτροπή στήριξης ενεργοποιήθηκε
έκανε αρκετές συνεδριάσεις. Δεν λέμε ότι
ήταν αυτό ικανοποιητικό. Νομίζω ότι το Πανεπιστήμιο κινητοποιήθηκε σε αρκετές
δράσεις , όπως για το τρένο για παράδειγμα. Πολλοί φοιτητές αντέδρασαν για το
τρένο, πολλοί φοιτητές κατέβηκαν σε αρκετές εκδηλώσεις κρίσεων. Αρκετές
εκδηλώσεις κάναμε κοινές, αρκετές φορές οι τοπικοί φορείς στηρίξανε συνέδρια
μας. Νομίζω μέσα στα μέτρα τα αντικειμενικά με το τι γίνεται ανάμεσα στο Κολωνάκι
και στο Καποδιστριακό, για να μην έχουμε και αυταπάτες άλλη σχέση της Αθήνας με
το Καποδιστριακό . Ποια είναι η σχέση της Τούμπας με το Αριστοτέλειο; Μην
νομίζουν ότι εδώ θα πίνουμε κάθε μέρα καφέ με τον δήμαρχο ή με τον κάθε
Φλωρινιώτη. Το πανεπιστήμιο έχει μια συγκεκριμένη αποστολή, μια συγκεκριμένη
δράση. Το θέμα είναι να στηρίζεται επί της ουσίας, να ωφελούνται και οι δύο
χώροι και να υπάρχει μια εμβέλεια
πανελλήνια. Νομίζω ότι προσπαθούμε και την δίνουμε παραπάνω απ’ ότι ισχύει στα
περισσότερα μέρη της Ελλάδος. Αν πάρουμε την σχέση της Τούμπας με το ΑΠΘ, η
δική μας σχέση είναι πιο ισχυρή για να τα φέρουμε στα μέτρα της πραγματικότητας
και να μην ιδεολογούμε για το τι σχέσεις θέλουμε. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Νομίζω ότι είναι καλές οι σχέσεις μας και έχουν περιθώριο για παραπάνω.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
(ΦΩΤΙΑΔΗΣ):
Αυτή είναι η διαφορά με τις μεγαλουπόλεις. Τα μικρά πανεπιστήμια, θα πρέπει να
είναι όχι μόνο για τους φοιτητές αλλά και για την τοπική κοινωνία και νομίζω
ότι ίσως κι εμείς φταίμε, ότι δεν αγκαλιάσαμε
την τοπική κοινωνία στη βάση της αλλά και η τοπική κοινωνία όπως είναι
αδιάφορη, όπως και σε πολλά άλλα ζητήματα και αυτό φαίνεται από τις αποφάσεις αλλά το πώς ψηφίζουμε το πώς
εκλέγουμε και πως εκλέγονται.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
(ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ):
Πάντως γίνονται πολλές εκδηλώσεις. Χθες συγκεκριμένα έγινε μια πολύ σημαντική
εκδήλωση που ήταν ο κόσμος, έχουμε
δεκάδες αθλητικά σωματεία που τα φιλοξενούμε. Οι σχέσεις δεν είναι και αδιάφορες.
Υπάρχουν σχέσεις με το Πανεπιστήμιο και νομίζω ότι το Πανεπιστήμιο είναι
σημαντικό για τον κόσμο εδώ και αυτό το πράγμα το εκτιμάμε τουλάχιστον από την
πλευρά μας αλλά υπάρχουν πολλά βήματα που πρέπει να γίνουν.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ (ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ) : Δεν θέλω να γίνω αντιδραστικός, αλλά οι
μελέτες και τα στατιστικά στοιχεία λένε
ότι για το Πανεπιστήμιο μόνο το 3,5%
της τοπικής κοινωνίας ενδιαφέρεται κι αυτό είναι σοβαρό πρόβλημα.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
(ΑΝΔΡΕΟΥ)
: Άρα επιβεβαιώνετε την αρχική μου ρήση
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
(ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ):
Ίσως είναι ένα γενικότερο πρόβλημα. Εδώ τους αφορούν θέματα. Όταν τους κόψανε το τρένο οι
κινητοποιήσεις των κατοίκων ήταν πολύ περιορισμένες. Ήταν ένα ζωτικό θέμα . Τι
να κάνουμε;
Αναδημοσίευση
από: http://parathrhthsflorina.blogspot.gr/2013/10/4-5.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.