Σάββατο 28 Απριλίου 2012

Μια χρήσιμη ανταλλαγή απόψεων


Παραθέτουμε μια πρόσφατη και χρήσιμη ανταλλαγή επιστολών μεταξύ της Γιώτας Σεχίδου και του Παντελή Μιντεκίδη.
 [Επιστολή αίτησης διαγραφής του μέλους του ΕΠΑΜ, Γιώτας Σεχίδου]
Κύριε Μιντεκίδη,
Σας παραπέμπω στο παρακάτω κείμενο -δελτίο τύπου συνεργασίας ΕΠΑΜ και Παπαθεμελή- όπου το ΕΠΑΜ υπαναχωρεί στις θέσεις του για έξοδο από την ευρωζώνη με ... δημοψήφισμα.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες και με δεδομένη την αντίδρασή μου για εκλογική συνεργασία του ΕΠΑΜ με αντιδραστικές δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας όπως της επίσημης εκκλησίας (άλλο να καλείς λαϊκούς κληρικούς να συμπαραταχτούν κι άλλο μητροπολίτες -και σας υπενθυμίζω ότι στην κατοχή οι κληρικοί που πολέμησαν με το ΕΑΜ πολεμήθηκαν εξίσου και από την  επίσημη εκκλησία) θα ήθελα παρακαλώ να διαγραφώ από μέλος του ΕΠΑΜ Φλώρινας. Θα επιθυμούσα να σας συναντήσω ξανά στους πλατιούς δρόμους των αγώνων αυτόνομα, χωρίς συμβιβασμούς αυτού του τύπου.
Χάρηκα πάντως για τη γνωριμία και τις συνομιλίες μας.
Γιώτα Σεχίδου
Υ.Γ. Θεωρώ ότι η επιλογή αυτή του Καζάκη δείχνει όντως εκλογικό πανικό και είναι πέρα για πέρα αυτοκτονική. Λυπάμαι γι αυτήν την κωλοτούμπα.

[Απάντηση του συντονιστή του πυρήνα Φλώρινας του ΕΠΑΜ, Παντελή Μιντεκίδη]
Αγαπητή κ. Σεχίδου,
1.Μια μικρή διόρθωση. Η επιλογή δεν είναι προσωπική του Καζάκη, αλλά του αρμοδίου οργάνου του ΕΠΑΜ.
Αν με «πανικό» εννοείτε την πλημμελώς οργανωμένη και εσπευσμένη εκλογική διάταξη μάχης με μηδενικά οικονομικά μέσα, έτσι είναι:
Αλλά θα σας υπενθυμίσω ότι το πρώτο συνέδριο του ΕΠΑΜ έλαβε χώρα μόλις στις 6-7-8 Απριλίου. Μάλιστα, ενώ είχε αφεθεί να διαρρεύσει ότι οι εκλογές μετατίθενται για τον Σεπτέμβριο, μόλις το δοσίλογο πολιτικό σύστημα είδε ότι το ΕΠΑΜ δεν κατόρθωσε στο συνέδριο να κάνει αυτοκάθαρση από τα πρακτορικο-χαφιέδικα στοιχεία που είχαν παρεισδύσει -δηλαδή δεν κατόρθωσε να ξεβράσει από μέσα του ακριβώς αυτό που πολεμάει έξω- επίσπευσε τις εκλογές για την 6η Μαΐου στην πλέον δυσμενή για το ΕΠΑΜ χρονική στιγμή, αφού γνώριζε πως οι ελλοχεύοντες εν διατεταγμένη υπηρεσία πράκτορες εντός του ΕΠΑΜ θα χτυπούσαν πάνω στις εκλογές, όπως και έγινε.
Δεν θα πρέπει να δυσπιστείτε για την ακρίβεια της καταστάσεως αυτής, διότι είναι γνωστό σε όλους -και στους δοσίλογους και στους τροϊκανούς- ότι η μόνη πολιτική δύναμη που μπορεί να διεμβολίσει (και είναι ζήτημα χρόνου να το πετύχει) το πολιτικό κατεστημένο της χώρας και να καταστρέψει τα σχέδια τους είναι το ΕΠΑΜ. Και τρέμουν αυτήν την εξέλιξη, διότι δια αυτής πυροδοτούνται ανεξέλεγκτες και αναμενόμενες  κατακλυσμιαίων διαστάσεων εξεγέρσεις συμπαράστασης των Ευρωπαϊκών λαών που είναι βέβαιο ότι θα αλλάξουν κυριολεκτικώς τον ρουν της Ευρωπαϊκής Ιστορίας.

2. Θα επιθυμούσα ακόμη να σας επισημάνω ότι η κίνηση αυτή καθόλου αυτοκτονική δεν είναι. Αντιθέτως, αποδεικνύει περίτρανα ότι το ΕΠΑΜ δεν είναι μια ακόμη αριστερή σέχτα, σαν τις δεκάδες αγοραίες που περιφέρονται γεμάτες αυταρέσκεια βιώνοντας μόνον επαναστατικές ονειρώξεις. Αποδεικνύει ότι παρά την ανεπαρκή του εκλογική προετοιμασία, έσπευσε κοντά στον υπόζυγο λαό, έχοντας πλήρη επίγνωση των λοιδοριών που θα εισέπραττε από τα παπαγαλάκια της συστημικής-καθεστωτικής αριστεράς στην περίπτωση μη εισόδου του στο κοινοβούλιο. Αποδεικνύει ότι είναι ένα μέτωπο που απλώνεται μέσα στον λαό με καταπληκτικούς ρυθμούς παρά τις κάποιες αποχωρήσεις, οι περισσότερες ωστόσο αμφιβόλου κινήτρου … Τέλος, θα πρέπει να σας καταστήσω γνωστό ότι το ΕΠΑΜ δεν συστάθηκε από ξεβγάσματα άλλων κομμάτων, αλλά η συντριπτική πλειονότητα των μελών του αποτελείται από ανθρώπους του λαού πολιτικώς πρωτόφαντους και ως εκ τούτου άσπιλους. Η συμμετοχή τους λοιπόν σε αυτές τις εκλογές θα τους παράσχει εκείνη την εμπειρία που είναι απαραίτητη για την όχι και τόσο απόμακρη επόμενη εκλογική αναμέτρηση.
3. Κατ αρχάς κάθε πρόταγμα έχει τρία σκέλη:
α) την εκφώνηση του προτάγματος όπου σαφώς εκφράζονται οι στόχοι και οι επιθυμίες που προτίθεται να εκπληρώσει (π.χ. έξοδος από την ευρωζώνη)
β) τον τρόπο λήψης απόφασης για την θεσμική επικύρωση της πρόθεσης του προτάγματος (π.χ. δημοψήφισμα, νόμος, προεδρικό διάταγμα, αποφάσεις κλπ)
γ) την εφαρμογή στην πράξη της επικυρωμένης βούλησης (π.χ. όλη η διαδικασία απόσυρσης του παλαιού χρήματος και εκτύπωσης του νέου, δηλαδή ότι έγινε με το πέρασμα από την δραχμή στο ευρώ)
Σε όλα τα προτάγματα των πολιτικών οργανισμών υπάρχουν αυτές οι τρεις συνιστώσες και το ορθόν θα ήταν, οποτεδήποτε είναι εφικτό, να παρουσιάζονται λεπτομερώς και οι τρεις, για να μην λέει ο καθένας ότι του κατέβει. Το δημοψήφισμα στο οποίο προβάλετε αντίρρηση, κατ' αρχάς ουδόλως θα πρέπει να σας ενοχλεί, διότι η μέθοδος λήψης απόφασης με δημοψήφισμα αποτελεί τον μοναδικό τρόπο γνήσιας έκφρασης της λαϊκής βούλησης. Άλλωστε, η αλλαγή συντάγματος που προτείνει το ΕΠΑΜ έχει τον τρόπο λήψεως αποφάσεων με δημοψήφισμα σε περίοπτη θέση: ο λαός μορφώνεται, πληροφορείται και γνωρίζει, άρα ο λαός ψηφίζει και αποφασίζει, και έτσι αποκτά περιεχόμενο η έννοια του κυρίαρχου λαού.
4. Αλλά ακόμη και αν δεν σας καλύπτει η ξεκάθαρη αυτή απάντηση, πάλι δεν ευσταθεί η μομφή ότι το ΕΠΑΜ υπαναχώρησε, διότι οι θέσεις αυτές συνεργασίας είναι ένα κοινό μίνιμουμ για να προχωρήσουν τα κόμματα σε εκλογική συνεργασία, κάτι που διαφέρει πάρα πολύ από την κοινοβουλευτική συνεργασία και ακόμη περισσότερο από την κυβερνητική συνεργασία, όπου αν πάρουμε την εξουσία θα κληθούμε να εφαρμόσουμε καθαρά το διακηρυκτικό μας πρόγραμμα. Το κοινό μίνιμουμ μόνον εμπλουτίζεται δεν φτωχαίνει. Και εν πάση περιπτώσει, κατά την άσκηση της αντιπολίτευσης εντός του κοινοβουλίου ή ακόμη και κατά την διακυβέρνηση, αν ο συσχετισμός δυνάμεως είναι μαζί σου, διαλύεις την συνεργασία η οποία ενδεχομένως αποτελεί βαρίδιο για την εφαρμογή του προτάγματός σου. Είναι τουλάχιστον αστήρικτη και σαφώς άδικη η κρίση σας περί κωλοτούμπας, αφού καμιά από τις θέσεις του ΕΠΑΜ δεν έχει αλλαχθεί:
Οι εκλογικές συνεργασίες γίνονται για να συγκεντρώσουν τα μικρά κόμματα ένα 3% των ψήφων. Θα σας ενοχλούσε τόσο πολύ αν το ΕΠΑΜ συνεργαζόμενο έπαιρνε 5 ή 6 έδρες στο κοινοβούλιο, αντί για μηδέν έδρες, στην περίπτωση που μόνο του ετύγχανε να συγκεντρώσει ακόμη και το 2,99% των ψήφων; Και τούτο διότι υπάρχει και ισχύει ο άθλιος νόμος των καθεστωτικών κομμάτων, διαβόητος για τον τρόπο με τον οποίο υφαρπάζει την ψήφο του Ελληνικού λαού. Και μην λησμονείτε τούτο το ουσιώδες: ότι η Δημοκρατική Αναγέννηση προσχώρησε στις θέσεις του ΕΠΑΜ και όχι αντιστρόφως.
Μάλιστα, από πολύ καιρό το ΕΠΑΜ είχε στραφεί προς όλα τα κόμματα και κινήματα της χώρας για την δημιουργία του μετώπου του ΟΧΙ. Αλλά τα μεν μικρά κόμματα φοβήθηκαν μήπως και ενσωματωθούν από το ΕΠΑΜ και απολέσουν οι ηγεμονίσκοι τον θώκο τους, η δε συστημική-καθεστωτική αριστερά των εθελόδουλων ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ προτίμησαν με την στάση τους να υποστηρίξουν την πολιτική της δωσίλογης άρχουσας τάξης της χώρας. Συνασπίζονται βλέπετε οι δυο τους για αστεία θέματα π.χ. πως θα βάλουν φυλακή τον Αντρέα Παπανδρέου (αφού με αυτόν δεν σταύρωναν ψήφο, αν θέλεις ψόφο, εκ του ψοφοδεείς) αλλά για ιστορικής σημασίας γεγονότα που καθορίζουν την τύχη του λαού και του έθνους, σφυρίζουν αδιάφορα, επιχαίρουν με κάθε ήτα του ελληνικού λαού και εν τέλει συντηρούν το σάπιο καθεστώς της δωσίλογης άρχουσας τάξης. Υπό αυτήν την έννοια όμως η συστημική-καθεστωτική αριστερά είναι ηθικός αυτουργός της χρεοκρατίας και συνακόλουθης κατοχής της χώρας.
5. Σαφώς, θα πρέπει κανείς να διακρίνει την επίσημη εκκλησία στο σύνολό της από τους επιμέρους ιεράρχες. Ως ιστορικό παράδειγμα οι μητροπολίτες που πήγαν με τον ΕΛΑΣ μεταξύ των οποίων δύο προχώρησαν ακόμα παραπέρα -εις εκ των οποίων ο Ιωακείμ Κοζάνης- και έφθασαν μέχρι του σημείου να ευλογήσουν τα όπλα ακόμη και του Δημοκρατικού Στρατού στον εμφύλιο πόλεμο. Συνεπώς, ανάμεσα στους κληρικούς του λαού που μπορούν να συμπαραταχθούν με τα λαϊκά κινήματα δεν πρέπει να αποκλείονται και ορισμένοι από τους επικεφαλείς της επίσημης εκκλησίας οι οποίοι πάμπολλες φορές στην ιστορία μας δεν αρνήθηκαν να συμπαραταχθούν με τον λαό από τον οποίο προήλθαν-προέρχονται. Αναρωτηθήκατε τι θα συνέβαινε στο ΕΑΜ αν έλεγε ότι δεν δέχεται στους κόλπους μου χριστιανούς; Δεν αποτελεί αίσχιστη μορφή κοινωνικής διακρίσεως η επιβολή θρησκευτικού κριτηρίου σε ένα λαϊκό κίνημα; Ιδιαιτέρως όταν φιλοδοξείς να ενώσεις ολόκληρο τον ελληνικό λαό σε οργανωμένο αντικατοχικό μέτωπο, όταν αυτός αποτελείται κατά 90% από χριστιανούς ορθόδοξους; Δεν αποδέχεστε τις ανεξιθρησκιακές κατακτήσεις του ευρωπαϊκού και ελληνικού διαφωτισμού;
Με το να μην αποδέχεται κάποιος στους κόλπους των λαϊκών κινημάτων ανθρώπους της εκκλησίας, από οποιαδήποτε βαθμίδα της και αν προέρχονται όταν οι ίδιοι επιθυμούν να συμπαραταχθούν με το λαό, σημαίνει πρώτον, ότι στρέφει στην αντίδραση τόσο τους ίδιους όσο και το ποίμνιο τους και συνακόλουθα, δεύτερον, ότι αυτός ο ίδιος που πράττει έτσι προάγει συνειδητά ή ασυνείδητα, άμεσα ή έμμεσα τις επιδιώξεις της κοινωνικής αντίδρασης, εγχώριας και ξένης. Δηλαδή σε τελευταία ανάλυση λειτουργεί αντικειμενικά υπέρ της ολικής κοινωνικής αντίδρασης. Στην ιστορία ποτέ δεν υπήρξαν λαοί που να χαρακτηρίζονταν και διακρίνονταν για τις καθαρές και αποστειρωμένες πεποιθήσεις τους και η σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα δεν θα αποτελέσει εξαίρεση.
6. Το ζήτημα λοιπόν της «καθαρότητας» της ιδεολογικής καταγωγής των μελών των λαϊκών κινημάτων καταργεί την βασική προϋπόθεση της μετωπικής ένωσης των κινημάτων, σπέρνοντας τον διχασμό και στέλνοντας επιπλέον μεγάλα τμήματα του λαού στους κόλπους της δωσίλογης άρχουσας τάξης.
Η ιστορία μας βρίθει από μεταστροφές ανθρώπων όπως του στρατηγού Αλέξανδρου Οθωναίου ή του μαθητού του Στέφανου Σαράφη. Αποτελεί λανθασμένη τακτική, ανθρώπους που δείχνουν διάθεση να συμμαχήσουν μαζί σου, εσύ να τους τοποθετείς κατέναντί σου, κάτι που ισοδυναμεί ενσυνειδήτως ή όχι με αυτοακρωτηριασμό έως πλήρη αυτοχειριασμό.
Μόνον άνθρωποι βαθιά αντιδιαλεκτικοί στη κοινωνικοπολιτική τους κοσμοθεώρηση είναι δυνατόν να πιστεύουν ότι οι κοινωνικές αντιθέσεις δεν αντανακλώνται, έστω και εν μέρει, στις συνειδήσεις αρχουσών κορυφών της κοινωνικής διαστρωμάτωσης-ιεραρχίας, κάτι το οποίο ουδόλως αντιστρατεύεται την γενική θεμελιακή αλήθεια ότι η κοινωνική ύπαρξη των ανθρώπων καθορίζει την συνείδησή τους.
Να είστε απολύτως βεβαία κ. Σεχίδου ότι στο ΕΠΑΜ δεν είμαστε οπαδοί κανενός φονταμενταλισμού. Είμαστε ανυποχώρητοι εραστές και επίδοξοι κατακτητές και χρήστες της τέχνης, της επιστήμης και του λόγου και με αυτά τα όπλα οργανώνουμε τον υπόμοχθο λαό μας για την απελευθέρωση της πατρίδας.
7. Ένα τελευταίο σημείο και δεν θα σας κουράσω άλλο. Όταν η χώρα σου βρίσκεται υπό γενοκτονική κατοχή και κίνδυνο ολοκληρωτικής ιστορικής εξαφάνισης, μάλιστα, την χειρότερη κατοχή που έχει βιώσει αυτός ο τόπος, δηλαδή:
1) μια κατοχή όπου η άρχουσα τάξη έχει αποποιηθεί πλήρως του καθήκοντος υπεράσπισης της πατρίδας και
2) έχει αυτομολήσει στο στρατόπεδο των κατακτητών
και το μόνο πρόγραμμα που λογικώς δύναται να σε απελευθερώσει είναι ο «πόλεμος» που προτείνει το ΕΠΑΜ, ε! τότε δεν σκέφτεσαι αν οι «σφαίρες» που θα ρίξεις κατασκευάστηκαν από «προοδευτική» ή «αντιδραστική» βιομηχανία, πολύ δε περισσότερο όταν και αυτή η «αντιδραστική» βιομηχανία σου δίνει έστω και δειλά, αλλά αρκούντως ενθαρρυντικά μηνύματα -ακόμη και πρόσκαιρης- μετάλλαξης. Και αυτά από έναν γράφοντα με πασιφανέστατη νομίζω φιλοσοφική θεώρηση ...
8. Εν κατακλείδι, όσοι διάκεινται αρνητικώς προς την συγκεκριμένη συγκυριακή και αποκλειστικώς εκλογική συνεργασία του ΟΧΙ:
ΕΠΑΜ-Δημοκρατικής Αναγέννησης-Κινημάτων Πολιτών
στην ουσία θέλουν και επιδιώκουν να κρατήσουν τον Δημήτρη Καζάκη εκτός του κοινοβουλίου, που πάει να πει, το ΕΠΑΜ φιμωμένο και οι δοσίλογοι με τους τροϊκανούς απερίσπαστοι να κατασπαράσσουν τον λαό και την χώρα.
Και εγώ κ. Σεχίδου ειλικρινά χάρηκα για την γνωριμία μας και ελπίζω σύντομα να ξανασυναντηθούμε, σαφώς πολύ πριν η χώρα μας και το έθνος των ελλήνων διαγραφούν από τον ιστορικό χάρτη οριστικώς.
Ειλικρινώς δικός σας,
Παντελής Μιντεκίδης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.