Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ δημιουργεί 20 βοτανικούς κήπους σε σχολεία και ιδρύματα



Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ σχεδίασε και υλοποιεί το τριετές πρόγραμμα «ΒΙΟτοπος - Η Φύση στην Αυλή μας» με την ευγενική δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» και την αιγίδα του ΥΠΑΙΘΠΑ και το συστήνει στο ευρύ κοινό.
Το πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη δράσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και βιωματικής εκπαίδευσης για παιδιά και εφήβους, μέσω της δημιουργίας πρότυπων Βοτανικών Κήπων.
Με άξονα το φυσικό περιβάλλον και τις αρχές της διατήρησης, της φροντίδας και της ανάπτυξής του, ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ θα προσφέρει σε 15 Γυμνάσια και Λύκεια και 5 Ιδρύματα Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων, σε όλη την Ελλάδα, μία ουσιαστική παιδαγωγική εμπειρία. Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ αφού ενημερώσει εκτενώς μαθητές και εκπαιδευτικούς, τους φιλοξενούμενους και εργαζόμενους των Ιδρυμάτων, σχετικά με τα μικροπεριβάλλοντα που θα δημιουργηθούν στις σχολικές αυλές, θα τους εμπλέξει ενεργά στη δημιουργία των κήπων σε συνεργασία με τα ειδικευμένα συνεργεία του, από τη διαδικασία του σχεδιασμού ως τη διαδικασία της φύτευσης αλλά και της αισθητικής των κήπων.
Η δημιουργία των Κήπων θα αποτελέσει ένα πολύτιμο «εργαλείο» στο χώρο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διαδραματίζοντας πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξη στάσεων, συμπεριφορών, δεξιοτήτων, απαραίτητων για την επίλυση των σημαντικών περιβαλλοντικών προβλημάτων του πλανήτη.
Το πρόγραμμα «ΒΙΟτοπος – Η Φύση στην Αυλή μας»:
o        διδάσκει σε παιδιά και εφήβους τη σημασία των φυτών για την ανθρώπινη ζωή αλλά και τα οικοσυστήματα του πλανήτη,
o        εξοικειώνει με τον κόσμο των φυτών και θα επισημάνει τη σημασία διατήρησης της αυτοφυούς άγριας χλωρίδας της Ελλάδας,
o        μεταδίδει την πληροφορία για την προστασία της βιοποικιλότητας και των απειλούμενων με εξαφάνιση φυτών,
o        ευαισθητοποιεί σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος,
o        μεταδίδει τη σπουδαιότητα βασικών βιολογικών εννοιών και διαδικασιών στην καθημερινότητά μας: βιοποικιλότητα, άγρια πανίδα, μηχανισμοί δασικών οικοσυστημάτων,
o        ενθαρρύνει τη συμμετοχή σε δημιουργικές και ομαδικές δραστηριότητες, όπως η δημιουργία ενός κήπου, και η εικαστική παρέμβαση (ζωγραφική μεγάλων επιφανειών σε σχολεία και ιδρύματα),
o        βοηθάει τα παιδιά να οικειοποιηθούν το χώρο του σχολείου, με σκοπό να τον φροντίζουν και να τον αισθάνονται ως χώρο δημιουργίας και μάθησης,
o        θα μεταμορφώνει τα σχολεία σε καλαίσθητους χώρους ώστε να αποτελούν ευχάριστο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Από το Νοέμβριο του 2012 έως και το Φεβρουάριο του 2013 ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ άρχισε να δέχεται αιτήσεις συμμετοχής από σχολεία, μέσω των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης. Παράλληλα, προχώρησε σε επικοινωνία με πληθώρα Ιδρυμάτων για Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες, δηλαδή ομάδες ανθρώπων που λόγω φυσιολογικών ιδιαιτεροτήτων, αλλά και οικονομικών, οικογενειακών, φυλετικών και γεωπολιτικών χαρακτηριστικών, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση εργασίας και στη συμμετοχή τους στα κοινωνικά δρώμενα, π.χ. ηλικιωμένοι, εθνικές μειονότητες, παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών, άνεργοι, ναρκωμανείς, άτομα με πνευματικές/ψυχικές διαταραχές κ.α..
Από τις συμμετοχές των σχολείων έγινε προεπιλογή, στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επιτόπια έρευνα και με κριτήριο το υποβαθμισμένο φυσικό και αισθητικό περιβάλλον του σχολικού χώρου αλλά και της ευρύτερης περιοχής, καθώς και κοινωνικο-οικονομικά στοιχεία, προέκυψε η καταληκτική λίστα των συμμετεχόντων σχολείων (Παράρτημα).
Οι βοτανικοί κήποι θα ακολουθήσουν 5 θεματικά πρότυπα:
1. Βιότοπος της Αρκούδας
2. Βιότοπος του Λύκου
3. Δέντρα που προτιμούν το Νερό
4. Δέντρα επιβράδυνσης της Φωτιάς
5. Βιότοποι με Αρωματικά φυτά
Ένα επιτελείο ειδικευμένων συνεργατών του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ-επιστημόνων (δασολόγος, βιολόγος, γεωπόνος, παιδαγωγός, εικαστικός) θα εργαστούν για την αρτιότερη υλοποίησή του.
Εμείς στον ΑΡΚΤΟΥΡΟ πιστεύουμε ότι οι ΒΙΟ-τοποι που δημιουργούμε αποτελούν πραγματικούς τόπους ζωής για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όχι μόνο κατά τη φάση της κατασκευής τους αλλά και στη συνέχεια, καθώς φιλοδοξούμε ότι οι κήποι θα «κατοικηθούν» από εκπροσώπους της πανίδας και της ορνιθοπανίδας και έτσι θα έρθει όντως η φύση στις σχολικές αυλές. 
Όλα τα νέα και την εξέλιξη του προγράμματος μπορεί κανείς να παρακολουθεί μέσα από το blog του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ στη διεύθυνση http://arcturos.wordpress.com/category/ΒΙΟτοπος/ ενώ στη σελίδα «ΒΙΟτοπος - Η Φύση στην Αυλή μας» (http://www.facebook.com/BIOtopos) στο facebook θα υπάρχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό και τακτική ενημέρωση.
Πληροφορίες για δημοσιογράφους: ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ/Βάσω Πετρίδου, 2310 555920
Παράρτημα – Καταληκτική λίστα συμμετεχόντων σχολείων
Αττική (5) :
1.                  1ο ΕΠΑΛ Καματερού (Γ’Αθήνας)
2.                  10ο Γυμνάσιο Περιστερίου (Γ’Αθήνας)
3.                  1ο Γυμνάσιο Μαγούλας (Δυτ.Αττικής)
4.                  3ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου (Δυτ.Αττικής)
5.                  50ο Γυμνάσιο Αθηνών (Α’Αθήνας)
Θεσσαλονίκη (2) :
6.                   2ο ΓΕΛ Ελευθέριου-Κορδελιού (Δυτ.Θεσσαλονίκης)
7.                  1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης (Αν.Θεσσαλονίκη)
Καστοριά (2):
8.                  Συγκρότημα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΣΕΚ Καστοριάς
9.                  1ο Γυμνάσιο Άργους Ορεστικού Καστοριάς
Φλώρινα (1) : 
10.              Λύκειο Αμυνταίου Φλώρινας
Κοζάνη (1):
11.              Συγκρότημα 1ου και 2ου ΓΕΛ Πτολεμαΐδας Κοζάνης
Γρεβενά (1):
12.              1ο Γυμνάσιο Γρεβενών
Ξάνθης (1):
13.              Γυμνάσιο Πολυσίτου Ξάνθης
Τρίκαλα (1):
14.              Συγκρότημα 3ου και 9ου Γυμνασίου Τρικάλων
Καρδίτσα (1):
15.              Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας
Αθήνα, 07/03/2013
Δελτίο Τύπου ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια γίνονται για ενημέρωση των αναγνωστών μας. Η ευθύνη των σχολίων, αστική και ποινική, βαρύνει τους σχολιαστές.